HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HK 3470 sämre i en högtalaringång?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/08/09 :  11:40:36  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
Hej!

Jag fick igår min nya receiver (Hk 3470). Sen är det så att högtalarna låter sämre på en av högtalarna, ljudet låter alltså renare i en. Skiftar jag ingång mellan högtlarna så låter den andra högtalaren genast bättre. Jag har provat olika ingångar med min (DVD) och det låter ungefär lika på alla med vissa undantag.
Sedan har jag provat att spela den i vinylspelaren och vinylspelaren klarar av detta hyffsat det är i alla fall den so får det klaraste ljudet av alla en fast ljudet inte är hundra procentigt. Någon som har haft problem med detta och vet vad det kan vara för fel? Är det förstärkaren problemet ligger i?

//Wallman

jag kan inget!

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/08/09 :  12:05:26  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
upp!

jag kan inget!
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/08/09 :  12:15:20  Show Profile Send jatttelite a Private Message
Du skriver att ljudet via vinyl låter hyffsat, vad jag undra är om det låter lika i båda H.T. när du spelar vinyl? Om det gör det så borde det inte vara något fel på HK:n.
Dock antar jag att du inte hade några problem med DVD:n innan?
Kopplar du rätt??
Go to Top of Page

Zvampen
Member

75 Posts

Posted - 2003/08/09 :  12:34:23  Show Profile Send Zvampen a Private Message
Det är inte fel på signalkabeln då? Prova att byta ut den...


- It's getting hot in here...
Go to Top of Page

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/08/09 :  12:41:01  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
tack för hjälpen skall åka ner och prova att byta signalkabel!! ha det fint

//Wallman

jag kan inget!
Go to Top of Page

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/08/09 :  16:46:58  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
Jag är nästan säker påa tt det inte är signalkabeln efter att hankt efter lite, eftersom att det inte låter helt bra i phono heller jag sa bara att det lät nästan bra och dessutom så låter radio inte bra heller!'
Finns det verkligen inte någon som varit med om detta?

//Wallman

jag kan inget!
Go to Top of Page

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/08/09 :  22:29:25  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
Kan meddela att felet låg i att förstärkaren inte var inspelad ordentligt eller att den inte var tillräckligt varm eller nått i den stilen. Felet har i alla fall upphört nu och båda kanalerna låter lika bra så nu är det bara lyssna och njuta =)

jippii

//Wallman

jag kan inget!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000