HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som vågar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Djur
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/08/08 :  13:25:47  Show Profile Send Djur a Private Message
Sitter här med mina nyinförskaffade aktiva Behringer Truth-monitorer, kostade 5500kr från tyskland. Någon med förstärkare OCH högtalare(för max 6kkr tillsammans) som vågar sig på ett test? Mina högtalare finnes i Malmö och jag är rörlig över skåne :-)

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/08/08 :  14:21:48  Show Profile Send gcs a Private Message
Fy fan alltså! Köpte du öl oxå när du var i Tyskland.. i så fall
vill jag nog hellre testa ölen.

gcs
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2003/08/08 :  17:55:21  Show Profile Send AndersP a Private Message
Själv hade jag jättegärna lyssnat på monitorerna, men jag bor för långt bort. Jag är en fan av aktiva högtalare, men de flesta på marknaden är av naturliga själ optimerade för närfältslyssning ( < 2 m ) och måste därför equaliseras för lyssning i hemmiljö. Ibland finns kontroller för detta på monitorns baksida.

Öl har dom här i Norge så det behöver jag inte resa till Tyskland för.

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/08/08 :  21:21:02  Show Profile Send gcs a Private Message
Nu har jag kollat vad du har för högtalare. Om du köper en subwoofer,
ja då blir det nog jävligt bra. Jag har väldigt bra erfarenheter av
Berhringer. Jag har flera burkar från dom. Jag kör oxå aktiva högtalare sedan många år och nu kan jag nog aldrig tänka mig något
annat.

gcs
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/08/09 :  10:40:03  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Själv har jag bara dåliga erfarenheter av Behringers produkter. Som tur är har jag aldrig köpt någon själv.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/08/09 :  11:06:39  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Jag har Behringer compressorer och gate´ar, funkar. (PA).
Go to Top of Page

Djur
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/08/09 :  18:31:33  Show Profile Send Djur a Private Message
Mja mja mina monitorer går väl ned till 53(-3dB) Hz vill jag erindra mig. Funderar på att bygga en sluten låda av ett Peerless XLS-element men är lite osäker på det tilltänkta slutsteget. Hypex går ju lös på en hel del tusenlappar :-/
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2003/08/11 :  16:16:36  Show Profile Send AndersP a Private Message
Djur: Kolla in XLS-trådarna på DIY. Det verkar som att kvaliteten på framför allt filtren inte är den bästa i de enklare sub-stegen. Det verkar som att man med ett Hypex får en mer "färdig" produkt som inte behöver modifieras ytterligare. Hypex 200 och ett XLS 10" kostar typ 4500 kr. Det tycker jag det är värt.

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

flintan
Member

663 Posts

Posted - 2003/08/13 :  01:17:00  Show Profile Send flintan a Private Message
Mina ProAc kloner med (beg) NAD stärkeri klarar nog nästan gränsen under 6000 så där har du en rejäl utmanare. Fast dom bor tyvär i Dalarna...
Go to Top of Page

Djur
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/08/21 :  18:39:18  Show Profile Send Djur a Private Message
Vore ju onekligen spännande att jämföra lite. Funderar på att låna lite högtalare på hifiklubben som kostar under 5-6k och kika även om dom är passiva
Go to Top of Page

gardd
Member

509 Posts

Posted - 2003/08/21 :  18:47:37  Show Profile Send gardd a Private Message
är inte genelec bättre än behringer? vad jag vet skall genelec slå självaste MACKIE också...

när jag shoppar aktivt lär det iaf bli ett par genelec, men å andra sidan KANSKE de spelar i en annan prisklass. jag har nämligen inte den blekaste vad man får ge för ett par behringer. vem vet? -de kanske är värda sitt PRIS iaf, även om de är lite sämre absolut sett...

jag kör
https://www.clonesaudio.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000