HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 DIY cd-spelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vagabond
Member

152 Posts

Posted - 2003/08/07 :  00:29:45  Show Profile Send vagabond a Private Message
Någon som provar att göra det?
T ex denna byggsatshttp://www.daisy-laser.nl/homeoptics/

Ingen är perfekt, jag är ingen alltså är jag perfekt.

rejvgudrun
Member

562 Posts

Posted - 2003/08/07 :  00:58:41  Show Profile Send rejvgudrun a Private Message
Kolla digitaldelen på www.diyaudio.com !!!
En kanadick vid namn Peter Daniels har byggt ett otroligt snyggt ex...

________________________
PRAGA MATER URBIUM
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/08/07 :  09:11:14  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Hur har den där Peter tid egentligen?! Det kvittar nästan vad folk frågar, så säger han typ "En sådan där byggde jag för ett tag sedan", och visar upp en tjusig bild. Det första han byggde måste ha varit en sådan där tidsfördubblare...
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2003/08/07 :  09:32:32  Show Profile Send AndersP a Private Message
Han jobbar på Boeing som tekniker. Trafikflygplanen servas med jämna mellanrum och då reser han till platsen där planen står för att arbeta. Han tjänar grovt med pengar och har gått ned i arbetstid för att hinna med sina DIY-projekt. Han handbyggger gainkloner för försäljning bla. Han berättade detta i tråden " not just another gainclone ".

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2003/08/07 :  10:05:07  Show Profile Send UrSv a Private Message
Peter D brukade jobba ungefär 6 månader per år och bygga resten av tiden. Nu jobbar han inte alls kvar som plåttekniker utan heltid med DIY vad jag förstår.
Go to Top of Page

Keld
Member

215 Posts

Posted - 2003/08/07 :  11:25:07  Show Profile  Visit Keld's Homepage Send Keld a Private Message
Haj

Jag har köpt en sån där CD-PRO2, men tyvärr lär inte den bli klar inom överskådlig tid . Jag har alldeles för många andra projekt på gång.

Ja, den där Peter D. bygger dom mest otroliga sakerna. Med "ganska" enkla hjälpmedel. Men om han nu DIYar på heltid o säljer grejer, så är han väl i något jag skulle kalla DIY Twilight Zone.

DVC Keld

DIY is in my DNA
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000