HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 försteg för en billig summa???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jell82
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/08/06 :  18:49:34  Show Profile Send Jell82 a Private Message
har funderat ett tag på vad för försteg som ska inhandlas...
vad ska man kombinera med ett rotel RB-991? ända kravet är
att det ska var med fjärr, har blivit lite lat på sistonde...
har ni några förslag...???

Ell
Member

84 Posts

Posted - 2003/08/06 :  22:48:47  Show Profile Send Ell a Private Message
Cambridge audio har ett som heter C500, kostar 1798:- på Hifiklubben. Fösterget är enligt mitt tycke fullständigt transparant.
Magnus

Allt från England är inte smaklöst.
Go to Top of Page

Julle Jansson
Member

63 Posts

Posted - 2003/08/06 :  23:38:12  Show Profile Send Julle Jansson a Private Message
Köpte en NAD C160 för ett tag sedan (ca 5000kr). Har hört många som "klagat" på 160:an, men jag tyckte det var riktigt bra. Provade att köra min gamla Edison 60 med det integrerade försteget, och med 160:an och det integrerade bortkoplat. Kan inte säga att jag hörde någon egentlig skillnad.
Go to Top of Page

Belindro
Member

143 Posts

Posted - 2003/08/06 :  23:52:53  Show Profile Send Belindro a Private Message
Halloj!

Själv kör jag RB-991 med EMBLA Pre-One, det funkar kalasbra tycker jag. Det är ett billigt minimalist försteg med transparent klang.

Om du är intresserad kika på http://www.emblaaudio.no/preone.htm. Skulle det önskas fler ingångar finns även Pre-two, Pre-Three och Pre-Four.

MVH/Benny
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/08/07 :  08:39:19  Show Profile Send brumel a Private Message
Linn Kolektor med systemfjärr. Lite dyrare möjligtvis, ca 4000 kr men mycket bra, flexibelt och med många ingångar. 3 st preout. Tape in, out. Phonoingång och hörlursutgång. Rekommenderas varmt!

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

PeterL
Semesterfirare

371 Posts

Posted - 2003/08/07 :  08:58:19  Show Profile Send PeterL a Private Message
Jag körde RB991:an med ett NAD 116 och det lät bra. Testade även C160 med 991:an, det lät inte alls lika bra, basen blev rätt bumlig. Ett begagnat 116 kan nog ge rejält med valuta för pengarna.
Go to Top of Page

Billie300B
Member

213 Posts

Posted - 2003/08/07 :  09:10:32  Show Profile  Visit Billie300B's Homepage Send Billie300B a Private Message
Är det så att du även vill ha en bra RIAA-del är mitt tips Audio Analogue Bellini (har även dub bla pre-out).
Kristian

Den som syndar sover icke.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000