HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ingen LTS-monter på Arken?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/08/20 :  10:40:58  Show Profile Send Majjen03 a Private Message

"Tekniskt kunniga" personer som raljerar med tekniksnack som dom flesta av forumdeltagarna inte förstår, och som dessutom har en hel del felaktigheter inpetade i sitt tekniksnack, som dom flest inte ser i ordbajsandet. Och som är allmänt otrevliga mest hela tiden, med hot om stämningar och annat. Vad ska vi med dom till?

Om teknikerna har fel i sitt tekniksnack så hjälp dem, förstår att du som "nasare" dvs försäljare i bland tröttnar på deras kritik på dina helt salighetsgörande produkter. Dessa "objektiva" vetenskapsmän behövs för att "rensa" lite i hifi-djungeln.

Dom verkar inte vara intresserade av tekniken på det praktiska planet, utan enbart i teorierna som dom inte ens klarar av att få ihop på ett för mig övertygande sätt.

Visste inte att du var en vetenskaps man, där ser man.

Han bäddade för sin egen avgång. Dom blir väl martyrer i nästa nummer av MOLT

Tror inte att Nagref blir någon martyr i Molt den tidningen är förhoppningsvus för seriös för detta. Du är ju självt en martyr ibland på hifi-foumet så du behöver väl inte avvundas Nagrefs avstängning.

Alla tillverkare av hifiprodukter är enligt dom skojare utom en som väl blir martyrernas martyr i deras egen blaska.

Har alldrig läst detta påstående i en Molt, var står det någonstans?

DIYforumet kanske hade passat bättre om dom hade hållit sig där, för LTSledningen är ju DYIfolk, men inte av det trevliga slag som man brukar finna på sådana forum. LTSledningen verkar vara av sin egen sort, och ska alltid "bevisa" att vi har rätt alla andra har fel.

Visste inte att det var du Jorma som bestämde var man skall skriva sina artiklar. Kanske du bör skaffa dig ett eget forum för objektiva "nasare" där ni likt Onoff med flera kan göra reklam för sina egna produkter utan "kritiska" påhopp.


------------------------------------------------------------------------
Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen, samt plånbok.

Jorma
[/quote]

Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/20 :  10:42:52  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Jonas: Tack för ditt modererande (!) hehe, hoppsan, var inte menat som pik.....

Sakfrågan är jag inte säker på vad den var. Svordomar och glåpord kom så tätt att det var svårt att urskilja det hela. Dessutom ljuger jag när jag inte förstår eftersom jag är NO-lärare (eller ljuger jag om det med?)

Det finns verkligen INGET att svara på i Nagrefs inlägg. En cyberspya.

Angående det du ser och funderar över eftersom du förstår något mer vad Nagref menar så är det också en omöjlighet att egentligen besvara.

Man kan se tydliga likheter mellan dessa teknikpojkar som lämnat oss, frivillgt eller medelst hjälp. Att likheten skulle vara att jag inte klarar att värja mig för de sanningar som sägs kan ju vara en tolkning.

En annan tolkning är nog inte så svår att hitta men det lämnar jag åt medlemmarna själva att fundera på.

Klart är att detta forum är en enkel match att hantera, roligt att dyka upp till på morgonen och det skapar mycket nya bekantskaper. Det finns bara ETT enda spörsmål som hela tiden går i diket: Jag är kunnig och får därför bete mig som jag vill.

Dags att ändra på det och inse att här är man som gäst och då skriver man inte som Nagref gjorde för då åker man ut med huvudet före.

jag startar under förmiddagen en ny tråd där Olle på Hifi Consult via telefon och min dator med anledning av spörsmålet svarar om varför LTS inte står på listan över utställare på Arken inom kort.

- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/08/20 :  10:44:44  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
[quote]
Nagref skrev:
""Spela inte så dumt djävla naviv sladd!

Att du inte förstod mina förklaringar när det gäller svaret från Nordost är en annan sak. Om du inte förstår skillnaden mellan hastighet och fördröjning så står det illa till med grundskolan om den har NO lärare som du. Men jag tror inte du är så dum. Du är bara en manipulativ rackare. En manipulativ rackare som har alltför starka pengamässiga och vänskapliga band till HiFi-consult för att du ska våga tänka fria och rättfärdiga tankar. Va inte en sån djävla sissy!

Va en man.""

Om Jonas Persson tycker att detta är OK språkbruk som jag skall acceptera - eftersom Nagref är tekniskt kompetent - så har han hamnat på fel forum och bör ser sig om efter ett nytt.

Hej Sladd

Nagrefs språkbruk är väl ett bra bevis på hur man inte skall uppföra sig. Även om han är tekniskt kompetent enligt Jonas så skall han inte vara kvar här som han hållit på.
Mvh
Kenth

Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/08/20 :  10:49:10  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:


Om du inte förstår vad dom skriver, hur vet du då att dom lägger in en massa felaktigheter???????????????????????????????
Väx upp för faan Jorma!!!!

Tack för mig
Over and out

----------
/Every breath leaves me one less to my last




Läs en gång till. Var skrev jag att jag inte förstod. En del av felaktigheterna har jag förstått att dom är just det. Och en del annat kan man misstänka att det är så som en följd av dom övriga
felaktigheterna. Och jag kommer inte att gå in på var dom finns, men läs igenom Nagrefs tidigare inlägg på forumet, så kommer du också att finna dom i ordflödet, om du är lite teknikkunnig.
Jag har inte haft lust att bemöta honom på dom ställena helt enkelt av den anlerdningen att det hade kommit ett ordflöde som det hade tagit mig alltför lång tid att kontrollera upp allt.
Och det är heller inte intressant för dom flesta här.
Så simma lugnt, Megadeath.

------------------------------------------------------------------------
Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.

Jorm
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/20 :  10:50:07  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Megadeth:

När betedde sig moderatorerna som "svin"? Tycker du det så föreslår jag allra ödmjukast att du antingen bildar ett eget forum eller i vart slutar besöka oss här. Vi har nog med arbete att göra ett forum åt så många som möjligt med de ramar som policyn sätter för att ta liknande påhopp.

Tycker du också att bara för att man är tekniskt kompetent får man bete sig som man vill?

Dina spydigheter är inte så läsvärda och de som du dyrkar som de mest kunniga kanske inte alla dyrkar på samma sätt. Eller finns det inget spelrum?

Jag modererar ditt inlägg under dagen i den mån du själv inte städat upp före dess.

- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/20 :  10:52:00  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Tack Kent! Du får en stjärna i ryggdunkarnas egen himmel

- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/08/20 :  10:54:04  Show Profile Send n00b a Private Message
..............


//jonas

"imposible is only imposible untill its not" //Jean-Luc Picar
Go to Top of Page

CDP
Member

212 Posts

Posted - 2002/08/20 :  11:24:08  Show Profile Send CDP a Private Message
Det är inte så illa, DIY forumet är ju en förebild när det kommer till hur man behandlar varann och hjälper till med det ena och det andra. Säljes/Köpes verkar fungera bra, samt musik-forumet som också är befriat från allehanda korståg och låg diskussionsnivå.

Vi får ansträngas för att ge hela forumet samma fina nät-kultur som man har på DIY, eller "modellflyforumet".

Guld in = Guld ut, för att citera en hifitillverkare (eller mja midfi)



Go to Top of Page

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2002/08/20 :  11:27:05  Show Profile Send gromit a Private Message
quote:

jag startar under förmiddagen en ny tråd där Olle på Hifi Consult via telefon och min dator med anledning av spörsmålet svarar om varför LTS inte står på listan över utställare på Arken inom kort.



Bra idé!

Synd att det inte gjordes tidigare. Fast den som betvivlade sanningen i sladds påstående skulle kunnat tagit det initiativet själv. Då hade vi kanske sluppit den trista attityden och avstängda medlemmar.

...och du megadeath, det FINNS en hel del felaktigheter i de teknikuppsatser som skrivits. Jag påstår inte att jag jämt vet bättre men bara för att man kan slänga sig med tekniska termer så ska man inte förutsätta att det är felfritt.

"I'm nothing but a hound dog
Go to Top of Page

markih
LTS Göteborg

963 Posts

Posted - 2002/08/20 :  13:56:22  Show Profile Send markih a Private Message
Så tråkigt att läsa. Tyvärr Nagref tycker jag att du slant rejält på tangentbordet. Lika tyvärr tycker jag att Jorma spär på eländet.

Time out folks!!!

marki
Go to Top of Page

Gaddad
Member

126 Posts

Posted - 2002/08/20 :  16:22:25  Show Profile Send Gaddad a Private Message
Vi lär våra barn att inte bry sig om de som "retas" när ska vi föregå med gott exempel.

På internet är det speciellt lätt att ignorera de dumma, själv vill jag ofta försvara min rätt, men på internet känns det tämligen fruktlöst.

Ta del av varandras kunskaper istället och möts på mitten. Hålla med varandra behöver ingen göra, det är våra åsikter och tänkande som gör oss unika även om jag i dina ögon tänker synnerligen korkat.

Eller har jag fel?

Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/08/20 :  17:02:50  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:

Vi lär våra barn att inte bry sig om de som "retas" när ska vi föregå med gott exempel.

På internet är det speciellt lätt att ignorera de dumma, själv vill jag ofta försvara min rätt, men på internet känns det tämligen fruktlöst.

Ta del av varandras kunskaper istället och möts på mitten. Hålla med varandra behöver ingen göra, det är våra åsikter och tänkande som gör oss unika även om jag i dina ögon tänker synnerligen korkat.

Eller har jag fel?




Önsketänkande som inte fungerar i praktiken har det visat sig.
Och inte bara på detta forum, och inte bara på svenska forum.
Det ser än värre på andra forum som inte är ordentligt modererade.
Och soppan tar inte slut om moderatorerna låter det fortgå.
Men om alla hade samma önsketänkande som du Gaddad, så kanske det hade fungerat. Men så är det inte i praktiken.

------------------------------------------------------------------------
Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.

Jorm
Go to Top of Page

Gaddad
Member

126 Posts

Posted - 2002/08/20 :  17:10:45  Show Profile Send Gaddad a Private Message
quote:

Önsketänkande som inte fungerar i praktiken har det visat sig.



varför fungerar det inte?
Ta det ett steg längre, se båda parter. Mina erfarenheter av arbete med individen tyder på motsatsen.

Vi måste tro på människan, vad har vi annars för framtid?


Go to Top of Page

Gaddad
Member

126 Posts

Posted - 2002/08/20 :  17:14:28  Show Profile Send Gaddad a Private Message
I verkligheten alltså ovannämnda

på forum har vi alla bakom nicknames som verkar vilja kasta skit.

Men jag vill slå ett slag för att försöka följa min teori.

JAg uppmanar er alla att inte svara på inlägg av den karaktär som vi sett starta denna tråd. Om vi ignorerar så kan det ju inte flamma upp?

Ingen eld utan syre...

Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/08/20 :  17:49:54  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:

I verkligheten alltså ovannämnda

på forum har vi alla bakom nicknames som verkar vilja kasta skit.

Men jag vill slå ett slag för att försöka följa min teori.

JAg uppmanar er alla att inte svara på inlägg av den karaktär som vi sett starta denna tråd. Om vi ignorerar så kan det ju inte flamma upp?

Ingen eld utan syre...





Det låter som att du är präst eller psykolog. Och tro på detta kan ju vara bra, men i cyberverkligheten funkar nog inte dom teorierna så bra. Det blir ofta skillnad om man har träffat personerna som man debatterar med i verkligheten, men det finns en del som detta inte fungerar på. Jag har försökt att träffa så många som möjligt av forumdeltagarna, och har fått många nya vänner genom forumet, men det finns en del praktiska hinder ivägen för att träffa folk från andra landsdelar än runt Göteborg.
Och en del har ju sin verklighetsuppfattning klar. Det märker man när man träffar dom som har låst positionerna.
Nu ska jag iväg hem till en forumdeltagare för att lyssna på hans anläggning och se vad han har att tillföra

------------------------------------------------------------------------
Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.

Jorm
Go to Top of Page

dali
Member

322 Posts

Posted - 2002/08/20 :  18:45:10  Show Profile Send dali a Private Message
Jorma skrev:

quote:

"Tekniskt kunniga" personer som raljerar med tekniksnack som dom flesta av forumdeltagarna inte förstår, och som dessutom har en hel del felaktigheter inpetade i sitt tekniksnack, som dom flest inte ser i ordbajsandet. Och som är allmänt otrevliga mest hela tiden, med hot om stämningar och annat. Vad ska vi med dom till?
Dom verkar inte vara intresserade av tekniken på det praktiska planet, utan enbart i teorierna som dom inte ens klarar av att få ihop på ett för mig övertygande sätt.
Han bäddade för sin egen avgång. Dom blir väl martyrer i nästa nummer av MOLT
Alla tillverkare av hifiprodukter är enligt dom skojare utom en som väl blir martyrernas martyr i deras egen blaska.
DIYforumet kanske hade passat bättre om dom hade hållit sig där, för LTSledningen är ju DYIfolk, men inte av det trevliga slag som man brukar finna på sådana forum. LTSledningen verkar vara av sin egen sort, och ska alltid "bevisa" att vi har rätt alla andra har fel.



Hmmmm. Nagref har gjort bort sig, ingen tvekan om den saken. Det finns nog ingen som vill se sådana inlägg, inte jag i alla fall.

Men det finns ett par ordspråk som passar in rätt bra på Jormas entusiastiska gravskrift:

1. "Kasta inte sten i glashus". Byt ut tekniksnack mot säljsnack i ovanstående citat så förstår ni kanske vad jag menar.

2. "Två fel blir inte ett rätt". (Two wrongs don't make a right). Nagref gick över gränsen och bör be om ursäkt för sitt uppförande. Men det ursäktar inte att Jorma ger honom ett triumfatoriskt knivhugg i ryggen på vägen ut. Inte snyggt att sparka på den som ligger.

Suck. Någon som kan tipsa om ett forum där både teknikintresserade och icke teknikintresserade kan mötas utan att stridsyxorna alltid grävs upp?




Edited by - dali on 2002/08/20 18:46:56

Edited by - dali on 2002/08/20 19:04:1
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/08/20 :  22:46:33  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:

Jorma skrev:

quote:

"Tekniskt kunniga" personer som raljerar med tekniksnack som dom flesta av forumdeltagarna inte förstår, och som dessutom har en hel del felaktigheter inpetade i sitt tekniksnack, som dom flest inte ser i ordbajsandet. Och som är allmänt otrevliga mest hela tiden, med hot om stämningar och annat. Vad ska vi med dom till?
Dom verkar inte vara intresserade av tekniken på det praktiska planet, utan enbart i teorierna som dom inte ens klarar av att få ihop på ett för mig övertygande sätt.
Han bäddade för sin egen avgång. Dom blir väl martyrer i nästa nummer av MOLT
Alla tillverkare av hifiprodukter är enligt dom skojare utom en som väl blir martyrernas martyr i deras egen blaska.
DIYforumet kanske hade passat bättre om dom hade hållit sig där, för LTSledningen är ju DYIfolk, men inte av det trevliga slag som man brukar finna på sådana forum. LTSledningen verkar vara av sin egen sort, och ska alltid "bevisa" att vi har rätt alla andra har fel.



Hmmmm. Nagref har gjort bort sig, ingen tvekan om den saken. Det finns nog ingen som vill se sådana inlägg, inte jag i alla fall.

Men det finns ett par ordspråk som passar in rätt bra på Jormas entusiastiska gravskrift:

1. "Kasta inte sten i glashus". Byt ut tekniksnack mot säljsnack i ovanstående citat så förstår ni kanske vad jag menar.

2. "Två fel blir inte ett rätt". (Two wrongs don't make a right). Nagref gick över gränsen och bör be om ursäkt för sitt uppförande. Men det ursäktar inte att Jorma ger honom ett triumfatoriskt knivhugg i ryggen på vägen ut. Inte snyggt att sparka på den som ligger.

Suck. Någon som kan tipsa om ett forum där både teknikintresserade och icke teknikintresserade kan mötas utan att stridsyxorna alltid grävs upp?




Edited by - dali on 2002/08/20 18:46:56

Edited by - dali on 2002/08/20 19:04:12



Du är kvick på att kasta skit på mig, märker jag. Precis som ditt snack om vodoo, ormolja och andra "vetenskapliga" påståenden, som du har fört i tidigare trådar gentemot mig. Vem är du och vad vill du?
"kasta inte sten i glashus" är ett Öhmanuttryck som du tydligen lyckats att lära in. Och att sparka på en som ligger, och triumfatoriska knivhugg. Det var värst vad du får det att låta dramatiskt. Nagref alias mclaren från Hifimagasinet är ingen duvunge som ska behandlas försiktigt. Han har ett flertal gånger raljerat med
hot om stämningar när han inte lyckats med vanlig argumentation.


------------------------------------------------------------------------
Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.

Jorm
Go to Top of Page

dali
Member

322 Posts

Posted - 2002/08/21 :  08:24:33  Show Profile Send dali a Private Message
quote:
Du är kvick på att kasta skit på mig, märker jag. Precis som ditt snack om vodoo, ormolja och andra "vetenskapliga" påståenden, som du har fört i tidigare trådar gentemot mig. Vem är du och vad vill du?


"Trådar gentemot mig". Säger väl allt. Nyhet: världen snurrar inte runt Jorma. Inte hififorum.nu heller.

Vem jag är är ointressant, det enda som betyder något är att jag inte har några som helst ekonomiska intressen i hifivärlden. Jag är inte medlem i LTS heller. Jag vill kunna diskutera hifi utan att allt hamnar på det personliga planet, vilket inte går med dig.

quote:
Nagref alias mclaren från Hifimagasinet är ingen duvunge som ska behandlas försiktigt.


Tveksamt om det påståendet är förenligt med forumets intentioner. Ska forumet verkligen vara en plats för personangrepp och andra otrevligheter? Ska man kunna ursäkta sådant beteende med "han började"? Tycker inte det.


Edited by - dali on 2002/08/21 09:27:4
Go to Top of Page

Hifitrollet
Member

251 Posts

Posted - 2002/08/21 :  08:44:15  Show Profile Send Hifitrollet a Private Message
quote:

quote:
Du är kvick på att kasta skit på mig, märker jag. Precis som ditt snack om vodoo, ormolja och andra "vetenskapliga" påståenden, som du har fört i tidigare trådar gentemot mig. Vem är du och vad vill du?


"Trådar gentemot mig". Säger väl allt. Nyhet: världen snurrar inte runt Jorma. Inte hififorum.nu heller.

Vem jag är är ointressant, det enda som betyder något är att jag inte har några som helst ekonomiska intressen i hifivärlden.

Jag vill kunna diskutera hifi utan att allt hamnar på det personliga planet, vilket inte går med dig.

quote:
Nagref alias mclaren från Hifimagasinet är ingen duvunge som ska behandlas försiktigt.


Tveksamt om det påståendet är förenligt med forumets intentioner. Ska forumet verkligen vara en plats för personangrepp och andra otrevligheter? Ska man kunna ursäkta sådant beteende med "han började"? Tycker inte det.






Man kan ju alltid hoppas att Jorma är stark nog och kan skita i liknande påhopp så skulle illafall min respekt för Jorma öka.
Att jorma har ekonomiska intressen i hifivärden är ingen nyhet.
Men att kalla allt nytt för Woodo utan att ha provat produkten själv är lite väl magstarkt tycker jag.
Jag har själv inte provat Jormas grejer men kommer troligtvis att göra det någon gång i framtiden.

Men jag hoppas att Jorma kan ge fullständigt FAN i de påhopp som han får. En som säljer en produkt som funkar behöver inte försvara sig då vi som har intresse av produkten hittat den en då.
Funkar den så går snacket och vi hör av oss Jorma.
Den enklaste och bästa reklam som någon kan få är snacket går mellan likasinade. Jag är en som inte tror Woodo men, som aldrig slutar att förvånas.
Mvh

Go to Top of Page

dali
Member

322 Posts

Posted - 2002/08/21 :  09:04:47  Show Profile Send dali a Private Message
quote:
Man kan ju alltid hoppas att Jorma är stark nog och kan skita i liknande påhopp ...


Påhopp? Menar du på fullt allvar att det jag skrev var ett "påhopp"? I så fall har jag misstolkats och ber om ursäkt, till Jorma och alla andra som misstolkar mitt inlägg.

Min humoristiska (?) kommentar om egocentrering ("trådar gentemot mig") trodde jag inte kunde missförstås, men jag hade tydligen fel.

quote:
Men att kalla allt nytt för Woodo utan att ha provat produkten själv är lite väl magstarkt tycker jag.


Bara för att klargöra: jag har aldrig kallat Jormas kablar för voodoo. Jag har dock, i en tidigare tråd, tyckt det vore trist om ingen på hififorum.nu hade kunskapen att ifrågsätta nya voodoprodukter, som på diverse forum kan framföras som fantastiska av personer med ekonomiskt egenintresse.

I tidningar och på TV är det lag på att reklam inte ska kunna misstolkas som objektiv konsumentinformation. Det ska framgå att det är reklam och inget annat. Varför? För att ekonomiska intressen påverkar trovärdigheten i åsikter om en produkt.

Om en person säger att "BMW är skit, Mercedes är överlägset bäst", tror du på det? Om du sedan får veta att han är Mercedesförsäljare? Lite extra information kan förändra hur man värderar påståenden, eller hur ...



Edited by - dali on 2002/08/21 09:06:0
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2002/08/21 :  09:47:17  Show Profile Send dax a Private Message
Ytterligare en tråd som är långt från där rubriken startade. Kan ibland bli lite jobbigt med femtio-elva citat från ovanstående inlägg. Jag är medveten om att man kan skita i att läsa dessa trådar som spårar ur, men jag kanske faktiskt är intresserad av det ursprungliga ämnet. Det är inte bara den här tråden det gäller!

Kan vi inte gå ut i köket och räkna till tio innan vi använder quote-knappen.

Eller så kan vi ju bara kramas!

Det ska bli spännande att se om det tar längre tid än en minut innan någon har citerat stycken ur detta!

Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/08/21 :  09:49:59  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Dali, mig veterligen har här aldrig förekommit någon reklam för någon av Jormas produkter. Att dom diskuteras livligt kan väl knappast vara Jormas fel...
Om det ställs frågor kring dem eller det förekommer felaktiga påståenden kring dem så har Jorma möjlighet att förklara och kommentera precis som Björn gör vad det gäller Audionords produkter.
Jorma hade en banner på Hifimagasinet.com tidigare, vill han göra reklam för sina produkter här göra han som alla andra och lägger in en banner.

Om du någonstans sett att Jorma gjort reklam för sina produkter får du hemskt gärna visa någon av moderatorerna det.

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst".
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/08/21 :  09:52:49  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Dax! Jag håller med dig tillfullo! Trådar som "ballar ur" helt off topic bör vi hålla efter hårdare. Håller man sig inte till rubricerat topic kommer vi att gå hårdare fram, framöver.
Ska vi låsa trådar som gått helt OT eller ska vi helt sonica ta bort OT inlägg?? Vad tycker du??

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst".
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2002/08/21 :  10:19:34  Show Profile Send dax a Private Message
Svår fråga Pjotre!

Stänger man tråden så blir det ingen diskussion kring det egentliga ämnet. Förvisso så har den diskussionen ändå helt dött ut pga att tråden spårar ur.

Det enklaste vore ju att stänga tråden, så får man väl börja på ny kula i en annan tråd om man inte har fått den respons man önskade angående det gällande ämnet.

Skulle man istället ta bort vissa inläggg kommer man garanterat att få en massa tjat om "onödig censur"!

Problemet med OT-inlägg eller "onödiga påhopp" är ju alltid inom samma kategorier. Nu ska man inte vara så upprörd ändå. Diskussioner om t.ex JPC och Shakti och LTS-relaterade frågor har ju fortgått mycket mer smärtfritt än på Hifimagasinet.

Kan de med olika åsikter bara acceptera den andres ståndpunkt även om den är "fel" så blir det bra. Det är ju lite mer "rakt på" när det gäller diskussioner på nätet om jämför med motsvarande i verkliga livet, öga mot öga.

Det som är synd är när en gosse har följt forumet ett tag och försöker få svar på en fråga, kanske sin första, och hela helvetet brakar loss (Proson-tråden).

Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2002/08/21 :  11:00:55  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Nu stänger jag denna tråd och rekommenderar fortsatt diskussion i denna tråd http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=1747

Där svaras det på frågan som ställdes i denna tråd.

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000