HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Harmony Design moddning av Vincent CD spelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2003/08/04 :  10:13:37  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Jag vet att detta varit uppe förut (har bla sökt bland gamla trådar) men jag skapar ändå denna tråd för att få så mycket info som möjligt.

Jag funderar på att låta modifiera min Vincent CD-S3 hos Harmony Design. Jag skulle vilja höra erfarenheterna, positiva som negativa, hos de av er som gjort detsamma med era spelare.

Vad fick ni modifierat, och hur blev resultatet?

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/08/04 :  10:28:36  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Bra erfarenheter från min sida. Han har tidigare moddat en cd-spelare åt mig och jag skall låta honom modda min Ultracurve.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/08/04 :  10:39:23  Show Profile Send svejk a Private Message
Har fått en transport och en dac modifierade av Mattias. Mycket nöjd med resultatet. Ännu mer nöjd med bemötande, en seriös och kunnig kille som håller tider och det han lovar vilket man inte kan beskylla en del andra figurer i branchen för.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/08/04 :  10:44:15  Show Profile Send Larsho a Private Message
Låter bra, funderar på att skaffa hans EAR 90 även om
den inte är moddad

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2003/08/04 :  13:16:57  Show Profile Send MaS a Private Message
Har ägt en Da9 , samt fått en Dvd moddad, väldigt nöjd tyvärr mördade Åskan min Dvd å jag fick sälja min Da9 pga av Nya Zeland.

En mycket trevlig å hjälpsam å kunnig kille.

Mvh MaS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2003/08/04 :  16:14:13  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Låter ju bra hittills!
Fler som har erfarenheter?
Go to Top of Page

Buffert
Member

130 Posts

Posted - 2003/08/04 :  21:52:24  Show Profile Send Buffert a Private Message
Har inte fått något moddat av honom men jag spelar på hans PRE 906 försteg och är mycket nöjd med det.
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/05 :  10:14:07  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Jag har flera mycket positiva erfarenheter och har just
beställt en moddning av min XA7ES. Skicka PM för detaljer...
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2003/08/08 :  13:18:23  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
fridefors: du har PM!
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/08/08 :  15:01:56  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Har han någon hemsida?

Go to Top of Page

jesper
Member

121 Posts

Posted - 2003/08/08 :  15:05:42  Show Profile Send jesper a Private Message
http://www.harmonydesign.se/
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/08/08 :  18:28:57  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag ringde Mattias idag, men tydligen har han för mycket att göra så han gör inga modifieringar förrän kanske senare i höst.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/08/08 :  22:15:12  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jag köpte en Yamaha 1060 som jag skulle använda som drivverk. Den ville jag att Mattias skulle modda till max! alltså för cirka 4000:- När jag kontaktade honom över telefon var han helt inställd på att göra modningen för 2500:- istället, bah!½*#"! Efter ett tag kom han fram till att han tyckte det var mycket smartare, framförallt mer prisvärt att modifiera den för bara 2500:- sicken grabb asså! Jag som trodde de flesta säljare hellre skulle välja att sälja mig den dyrare modningen men Mattias var ärlig nog att säga det som han verkligen trodde var rätt för mig.

Konsesus: Jag gjorde modningen för 2500:- och är hur nöjd som helst
Go to Top of Page

Psycho
Member

65 Posts

Posted - 2003/08/09 :  08:37:44  Show Profile Send Psycho a Private Message
Merkurius, är det en Yamaha CDX-1060 du fick moddad? Isf vad blev bättre ? När jag köpte den valde jag mellan den och en Harmony design moddad Rotel, föll för Yamahan direkt...
Anledningen till frågan är att jag har en CDX-1060 själv och trivs fortfarande med ljudet men den börjar bli till åren och digital tekniken går ju framåt. Jättefin o gedigen spelare...

Förresten, vet du vad han moddade ?

mvh Tobias
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/08/09 :  11:37:25  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Hello you ****ing Psycho!

Jepps´ det är en Yamaha CDX-1060. Jag har skrivit det här i en gammal tråd som redan varit uppe, precis som staffann antyder. Jag skriver väl ner några rader igen för att friska upp minnet...

Från början så lånade jag hem en DA9 bara för skojs skulle (det kostar ju inget för böveln!), som nu står i min ägo. Jag använde min gamla CD som drivverk, en Denon DCD S-10 MK II. Den gick på runt 15 000:- innan Hifi-klubben tog den ur sitt sortiment. Jag läste på Harmonys hemsida om den här Yamahan. Någonstans, långt bak i mitt minne så har jag för mig att drkim hade en likadan Yamaha. Så jag fick låna den av han för att bara testa den omoddad. Rent omoddad slog den Denon maskin på fingrarna, främst i basen. Sagt och gjort sålde jag Denon maskinen, köpte Yamahan, moddad Yamahan och köpte en DA9. Att allt det hände exakt vid samma tidpunkt (en kille annonserad om att köpa just min CD-spelare) kallar jag EXTREMT mycke´ tur.

Sedan dess har jag inte titta bakåt. Nåväl, vad moddade han och hur lät den efteråt? Eftersom jag bara använder den som ett drivverk så moddade han den digitala klockan och utgångsteget. Jag hade aldrig speciellt lång tid på mig att bedömma spelare omoddade, men det jag upptäckte var att spelaren blev mer dynamisk och fick en tightare bas. Dessutom blev ljudet klarare och fick ett större lugn över musiken.

Jag har ingen erfarenhet av att Mattias rotat i den analoga domänen, men jag har inte hört någon som blivit besviken (så när som på en Accuphase-maskin).

Hoppas du fick ett tillfredställande svar

Edited by - Merkurius on 2003/08/10 11:19:26
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.8 sekunder. Snitz Forums 2000