HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Arcam 65 eller HK 3470
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/08/03 :  21:34:52  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
Hej!
Nu har jag efter en längre tid sparande kommit fram till at tjag skall köpa en ny förstärkare integrerad.
Jag vill ändå köpa en stärkare som har preout så jag kan börja spara till ett slutsteg.
Nu harjag hittat två intressanta förstärkare. En receiver (HK 3470) och en (arcam), priset på båda ligger på 4000kr. Jag känner mig lite osäker på vilken av dom jag skall köpa.
Innan jag lyssnar på båda skulle jag gärna vilja ha lite spontana kommentarer om vilken ni tror kommer passa bäst.
Jag skall driva ett par QLN 606 (http://www.qln.se/_606/606.html).

Mvh

//Wallman

jag kan inget!

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/03 :  21:48:30  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Den receivern är faktiskt riktigt bra, jag har själv ägt en...
Go to Top of Page

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/08/03 :  21:58:25  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
fridefors: du skulle satsat på receivern alltså?

//wallman

jag kan inget!
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/03 :  22:04:35  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Har inte hört Arcam-maskinen men kan tänka mig att den blir en tuff nöt för receivern, klarar du dig utan radio så är kanske Arcamen den bästa valet? Tror faktiskt att HK:n är effektstarkare iofs...
Go to Top of Page

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/08/03 :  22:09:30  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
Ville bara tillägga att det är en Arcam 65 + och inte Arcam 65 som ni ser bara så ni inte förväxlar något

//Wallman

jag kan inget!
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/08/05 :  21:09:14  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Jag skulle absolut ta en seriös lyssning på Arcam-stärkaren om jag vore du. Jag har en HK 3370 som jag tycker låter lite beslöjat och tråkigt jämfört med min nuvarande Edison 60 samt att den har en mer diffus ljudbild.

/Erik
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000