HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 hur bra är egentligen cambrige
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DJ Johan
Member

163 Posts

Posted - 2003/08/03 :  15:38:45  Show Profile Send DJ Johan a Private Message
hej hej... jag var nyligen på hifiklubben och såg att den hade Cambrige grajor där. hur bra är dessa egentligen??? vilka dyrare grajor går att jämföra med, och precis hur mykke klarar de av, jag menar kan man köpa stora högatalare med tex 2*8" elemet eller är de mest till för små stativare med 6,5:or.. eller nått liknande..

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/08/03 :  17:24:13  Show Profile Send MartinH a Private Message
Cambridge är ett bra märke för pengarna och särskilt nu när dom har sjunkit i pris lite till... Synd kanske bara att dom bara nu finns på HifiKlubben...

Men som produkt så är dom lika bra och oftast bättre än vad som finns i liknande priser ( då även dyrare ), sen så kan en golvare med 8 " element vara lättare att driva än en mindre stativare..så det är svårt att säga att dom är mer för den eller den högtalartypen. Kolla mer hur den högtalaren som dom skall användas till är, och testa om det blir en bra kombination.
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/08/03 :  17:28:04  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Det ska bli kul att se hur Hifiklubben kommer prissätta den nya Azur-serien från Cambridge i höst, då dom inte har något "högre" reference i Sverige som konkurerar.

Say's who!?
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2003/08/03 :  17:30:59  Show Profile Send AKA a Private Message
Ska du köpa CD-spelare i prisklassen under 5000kr slår Cambride allt!! Trots att den bara kostar 2500:- nu.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/08/03 :  17:34:52  Show Profile Send Larsho a Private Message
AKA

Hmmm du hade nästan tjänat på att köpa den ny i dagsläget
men vem kunde förutse denna prissänkning

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/08/03 :  22:25:18  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Cambridge låter bra för pengarna. Kvaliten är dock inte den bästa. På förstärkarna brukar det vara problem med volympotiontiometern. Be att få testa det exemplar du skall köpa, eller köp demoexet. På vissa låter det enbart ur ena högtalaren när du spelar på låg volym.
Sedan har jag och ett par till på forumet problem med CD-spelaren D500SE.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2003/08/03 :  22:49:16  Show Profile Send AKA a Private Message
"Sedan har jag och ett par till på forumet problem med CD-spelaren D500SE"

Va? Vadå för fel. Har aldrig haft något fel på min och inte hört någon annan som har det heller.

Larsho: Jepp, men då hade jag varit utan spelare ett år också =)
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/08/03 :  22:50:44  Show Profile Send Larsho a Private Message
AKA

Så sant så, verkar vara en trevlig anläggning du har fått
ihop måste jag säga, nöjd med ljudet ??

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/08/03 :  22:54:01  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Bland annat den här tråden AKA:
http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=16713

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/08/04 :  12:54:29  Show Profile Send Sudden a Private Message
Fint fick min tråd komma upp igen
Trots problemen så låter den mkt bra för slantarna man hostat upp.
/Sudden
Go to Top of Page

Majesty
Member

104 Posts

Posted - 2003/08/04 :  14:27:53  Show Profile Send Majesty a Private Message
"Cambridge låter bra för pengarna. Kvaliten är dock inte den bästa. På förstärkarna brukar det vara problem med volympotiontiometern."

Jahaja, det var därför jag inte kunde höja volymen med fjärren nu

Edited by - Majesty on 2003/08/04 14:28:40
Go to Top of Page

Ell
Member

84 Posts

Posted - 2003/08/04 :  15:12:57  Show Profile Send Ell a Private Message
Jag kan instämma med sten om att det i vissa fall låter ur enbart den ena kanalen vid låga volymer, Jag hade detta problem på den 1a förförstärkaren (C500) jag köpte men efter att upptäckt felet var det bara att byta och få en ny, helt utan tjafs från HIFI Klubbens sida.
Cd-spelaren D500SE har jag vid ett enda tillfälle haft problem med, men då hade den stått och spelat ovanpå min HK690 i nästan 12 timmar (min bröllopsfest) CDn var då så varm att jag inte kunde ta på den. Men fick den bara svalnat lite så var det bara att fortsätta spela.

Cambridge är utan tvekan det absolut bästa märket för oss som vill ha bra ljud utan att försaka livets alla andra små utgifter.

Allt från England är inte smaklöst.
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/08/04 :  16:18:10  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Cambridge D500SE är verkligen mycket pang för pengarna, så mycket är klart.

Ställ alltid förstärkaren ovanpå CD-spelaren. Det skall till ett absurt fall där den inte klarar vikten, och tyngden hjälper också till att stabilisera CD-spelaren. För att inte nämna att den slipper värmen...

Edited by - Tank on 2003/08/04 16:20:36
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000