HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 I väntans tider (Accuphase)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/02 :  12:11:15  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Fan, här sitter man och lyssnar på Dido* och det låter verkligen musik, ändå är det så frustrerande att det inte går att njuta av den annat än som bakgrundsskval. Anledningen stavas förstås att min splitter nya Accuphase E-211 är på väg med en DHL-leverans från Tyskland... En härlig väntan, man känner sig som ett barn dagen innan julafton! Nåväl, efter att den väl anlöpt, kopplats- och spelats in återstår bara två steg i min hifi-reinkarnation:

"Bättre" högtalarkablar och modifiering av CD-spelaren (kanske att jag skickar med Splitfield-filtret för översyn oxå), sedan är man i hamn. Eller? Jag måste ju skaffa en bra/snygg möbel oxå, samt kanske kolla över nätkablarna, sedan måste ju högtalarplaceringen finslipas ordentligt varpå det blir dags att kolla vilka tweaks som kan vara kostnadseffektiva, etc...

*Nytt album på gång, Life For Rent, beställ det för 99:- på CD Wow!
http://www3.cd-wow.com.hk/detail_results.php?product_code=6215

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/08/02 :  12:39:36  Show Profile Send marbrink a Private Message
Kan förstå att du känner dig som ett barn innan julafton!! :-)
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/08/02 :  13:12:42  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Ja lycka till med ditt inköp hoppas att det kommer att låta bra,rapport kommer väl.
Mvh
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/08/02 :  14:17:43  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Foliespolar hade inte varit helt fel till splitfield-filtrena!

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/08/02 :  14:22:28  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message



Vi kan ju titta lite på en produktbild tills vi får se Fridefors egna bilder.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/02 :  14:37:25  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Kul att det finns andra här som delar ens entusiasm, även om min anläggning varken blir bättre eller sämre av det... Delad glädje är dubbel glädje!

Visst skall jag rapportera och fotografera, måste bara få hem min bokade möbel från Sthlm - på ngt sätt - och köpa nya kablar samt modda CD-spelaren. Väntar på att en (betald) Transparent XLR-kabel skall dimpa ned i lådan oxå...

Det är lätt att gå bort/förivra sig i dessa lägen (vill ha allt genast!) men jag försöker invänta rätt prylar till rätt pris och då får man vackert ta en del ovisshet och - i värsta fall - chansa lite.
Go to Top of Page

hifidreamer
Member

197 Posts

Posted - 2003/08/02 :  15:18:51  Show Profile Send hifidreamer a Private Message
Morsning!

Jag förstår att du går i väntans tider. Det är ju alltid roligt och spännande med nya prylar. Lycka till med inköpet.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.75 sekunder. Snitz Forums 2000