Verklig händelse. Grannen klipper gräs,tvåtaktare--väsnas duktigt. Grannen har öppnat dörren samt ställt stereons volym på max. Grannen försöker tydligen överrösta gräsklipparen--och han lyckas faktiskt med detta. Jag själv sitter i min trädgård och konstaterar att min högerfot stampar takten till grannens gräsklipparmusik. Jag kan inte höra några detaljer i musiken men bas finns så det räcker till för hela kvarteret. Slutsatsen av detta är att det räcker med en pålkran eller något annat taktfast pulserande oljud för att det ska bli musikaliskt gångbart---så varför köper vi på oss en massa onödiga hifiprylar när det kanske skulle räcka med en metronom-----
Så sant. Såg ni inte på tv han som hade en traktorkonsert? Gamla grålle, med tändkulemotorer. Starta dem i olika takt, gasa, osv så höll han på. Vet inte om det finns på skiva??
Jag har postat det här förut, men... Det här skulle vara bra när grannen klipper gräs. The TyphooneOrgan - the loudest mobile musical instrument in the world. Största tutan är från en supertanker! Se http://www.alphaomegamusic.se/typhooneorgan.html
"Konsert för tolv traktorer" i Brösarps backar. Jag såg det och tyckte faktiskt det var döläckert- vrickat, annorlunda och klart kul. Undras just om den kommer på 200 grams vinyl... Gus, bygg en själv vetja!
Den där tyfonorgeln ser riktigt rolig ut. Det skulle ha varit riktigt trevligt med en sådan när man i yngre år blev väckt (nästan) varje söndagsmorgon av en (galen?) granne med motordriven gräsklippare.