HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Erfarenheter angående Audax HM-210z12 ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/07/31 :  00:01:27  Show Profile Send n/a a Private Message
Håller som bäst på och testar Audax HDA "8" och undrar om någon här har testat olika volymer och portat kontra slutet ? Så här långt har jag bara testat dom i en 23 liters sluten låda av tvivelaktig kvalitet och tycker att det fungerar sådär så här långt.

”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”

- Olof Palme

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/08/13 :  23:59:04  Show Profile Send n/a a Private Message
Provar igen.

”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”

- Olof Palme
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/08/14 :  00:44:40  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Har prövat 5" versionen och den lät bäst i basreflexlåda och relativt stor volym.

Kör du en golvare så hade jag rek. runt 40-50liter då jag tror den hade kommit mer till sin rätt.

Denna modell är ju rätt lik om man tittar på värden + att den har samma material i konen.

http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/1765.htm Och där rek. det 40liter.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

Edited by - MaxMartin on 2003/08/14 00:45:47
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/08/14 :  18:28:36  Show Profile Send n/a a Private Message
Så här långt så har det låtit bäst med lite eller ingen dämpning i lådan och elementet ca:60cm över golvnivå men nyanseringsförmågan och upplösningen är inte lika bra som hos magnetostaterna och fixar dom inte dom aspekterna så går dom bort. Inte helt omöjligt att det är principen som sådan som ställer till det för mycket i rummet heller (monopol/dipol). Har även testat att eq'a till det hela men det blir ändå inte tillräckligt bra. För närvarande så ligger en ombyggnation av det befintliga närmast till hands. Är i princip nöjd med det jag har förutom verkningsgraden.

- Olof Palme
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/08/14 :  18:46:57  Show Profile Send celef a Private Message
dick olsher använder väl ett liknande element i poly natalia!?

http://www.blackdahlia.com/do_poly.htm

sound pollution
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/08/14 :  20:29:34  Show Profile Send n/a a Private Message
Det är den lite äldre utgåvan av samma element och, visst jag har läst det mesta om det här projektet (det var delvis därför jag skaffade mig elementen).

- Olof Palme
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/08/15 :  02:04:02  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Blir du inte nöjd så har du här en köpare isåfall!

Mvh Johan

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/08/15 :  12:23:13  Show Profile Send n/a a Private Message
Tja, jag kommer nog att behålla dom ett tag till även om dom inte hamnar där det var tänkt från början. Det kanske blir dipolmellanregister av dom istället på öppen baffel ala Linkwitz "orion".

- Olof Palme
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/08/16 :  14:36:07  Show Profile Send celef a Private Message
jag har för mig att han har en uppdatering (från 2001 iofs!) på lådan för "ditt" element...

sound pollution
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000