HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Fullt på Radiolagret?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

qsecofr
Member

615 Posts

Posted - 2003/08/01 :  11:46:47  Show Profile Send qsecofr a Private Message
Ja, Renie Persson från stenungsund ligger bakom. tillfälligt lär det knappast bli utan si sådär min 10-15 år.

P:S De är kalas
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/08/01 :  14:34:23  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
Renie = Reine. *hjälpa stava rätt*

Jag tycker Amphion Xenon är roligare än Elektroakustik Melos, men Melos är HELT KLART en bra högtalare!

//jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/08/01 :  15:02:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag blev lite trött på Radiolagret då det bestämt hävdades att QLN
Signature var så bra det kunde bli. Det var redan klart - fanns inget
bättre, och ingen ide att leta efter något annat. Och rörelektronik
kunde man glömma.
Kanske dom tyckte jag var besvärlig och ville bli av med mig.
Det lyckades dom med.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/08/01 :  17:51:59  Show Profile Send Aton a Private Message
Bernt Jansson: Men håll med om att det är lite charmigt att de trots att de sysslat med hifi i massor av år fortfarande tycker att det räcker med grejer i den prisklassen. De tar s a s avstånd från mega-prissatta produkter. Det tycker jag är en fin inställning. Då fokuseras det mer på att rätt kombinera bra och prisvärda komponenter än att ständigt byta upp sig i en (evigt) eskalerande kostnadskarusell. Jag tycker det är en uppskattad motpol till allt trist statustänkande som breder ut sig inom snart sagt alla områden som involverar kapitalvaror.
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/08/01 :  18:30:05  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
Det är lustigt... De har aldrig sagt åt mig att Qln Signature är BÄST. De har inte sagt till mig att någon specifik produkt är BÄST. De har alltid varit ganska öppensinnade då de bemött mig som kund där. Häromåret sålde de ju Goldmund & kan kanske fortfarande ta in sådana grejer.. & de är inte direkt billiga alls. Sedan har jag i och för sig vuxit upp med den butiken, var där första gången då jag var 12 år, för snart 10 år sedan. Så, de kanske ser mig som deras hifi-son, HAHA, nej, jag vet inte. Jag gillar deras sortiment & deras attityd helt klart. Det är min favoritbutik i Gbg, har dock aldrig varit inne på Tele-Hå eller Stridbeck hifi.

//jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/08/01 :  18:39:15  Show Profile Send Aton a Private Message
Tele-hå kan inte jämföras med Radiolagret. Inget ont om dem, de har stort sortiment och mycket kablar på lösmeter men det är större och mer opersonligt än Radiolagrets hemma hos-känsla
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/08/01 :  20:04:36  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jodå, men när jag funderar på saken så pratade vi mest om Qln och då är väl signatur den bästa modellen... Tele-Hå lär ha ett "värsting-rum" med JBLs häftigaste modeller mm. Men när jag har varit där har jag aldrig haft klart för mig att dom för sådana grejor också.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2003/08/01 :  20:10:21  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Har också varit inne på Radiolagret några gånger och skall erkänna att de är speciella men det var ju en helt klart trevligt bemötande. Vi får se om de får in Primare I20 i veckan som kommer så kanske jag rent av köper något av dem också.:)
/Peter
P.S Det är trevligt med dessa HiFi-personligheter.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/08/02 :  09:56:57  Show Profile Send whiskyman a Private Message
""Kunden vet bäst" räcker långt som säljfilosofi" Ja och det är därför som vi i Storgöteborg har en så bra hififilosofi.MvhKristofer
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/02 :  10:32:12  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Vad man inte bör glömma då man bedömmer/berömmer Radiolagret är att de själva gjort/gör förstklassiga DAT-inspelningar i bl.a. Vasakyrkan, inspelningar som t.ex. Opus 3-folket tagit del av och vilka man använt som referens vid lyssning på olika produkter. Bröderna må ha sin filosofi, men ingen kan beskylla dem för att vara inkonsekventa eller för att springa branschens ärenden.

Ta bara en sådan sak som att de vägrar marknadsföra sig och sin butik, härlig inställning tycker jag. Att man sedan t.ex. har mage att stå och skratta åt "värdelösa" produkter som faktiskt ingår i deras eget sortiment, är kanske inte vad leverantören förväntar sig av en återförsäljare? De har sitt speciella sätt att predika sin hifi-filosofi, like it or not, men duktiga är dom...

Missa inte att besöka denna affär om du är på tillfälligt besök i
Göteborg! ...en vägbeskrivning för forumturisten på Gbg-besök:

Ta en promenad på Avenyn (hpl Valand) riktining Götaplatsen (Poseidon).. Efter ca 3-400 meter kommer du till korsningen Kungsportsavenyn/Engelbrektsgatan, kliv över övergångsstället och ta av till höger. Promenera Engelbrektsgatan uppåt ca 200 meter, så finner du Radiolagret på vänster sida.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000