Har du en sådan SW? Vilka mottagningsförhållanden har du? Jag har varit inne lite på att införskaffa en dylik. Måste ju bara ta mig till Biltema först.
Jag har haft en sådan antenn där jag bodde tidigare i en villa. Den tog emot stationer betydligt bättre än en inomhus trådantenn. Vill man lyssna på lite mera avlägsna stationer eller bor riktigt illa till radiomässigt, finns det riktade antenner. Tyvärr för det med sig att man inte får samma rundupptagning, utan man kan behöva en rotor för att vrida antennen om de stationer man önskar lyssna till inte ligger i ungefär samma riktning.
Biltema kostar sällan skjortan och mycket som dom säljer är riktigt prisvärt. Jag får nog åka till Biltema också. Art: 24-118 ser inte så dumt ut - betydligt snyggare än ett "staket" på taket...
ST-2 från Magnum Dynalab fungerar helt underbart !! Men visst kan det alltid vara så att man finns i ett svart hål som gör att inga radiovågor kommer fram...
Men den kan man sätta utomhus och den är väldigt diskret och bra i sin återgivning...