HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Jordlinjer bah! Avslutad
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/07/27 :  00:25:05  Show Profile Send Xover a Private Message
Vad tror ni om det här? att ställa ljudanläggningen efter jordlinjerna som går över klotet, dessa kraftlinjer kanske påverkar ljudet negativt jag vet inget om detta, utan hörde en person tala om detta fenomen med en försäljare i en ONOFF butik, jag höll på att svimma ( om jag svimmar blir det ganska besvärligt då jag är lång och väger en hel del), jag har lätt för det när jag blir berörd av något som jag inte hört förr, vad skall man tro jag är tekniker och har svårt för voodoo, men nu blev jag helt paff va! vafasen gör jag nu?

Edited by - Xover on 2003/07/27 09:45:27

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/07/27 :  01:51:08  Show Profile Send f95toli a Private Message
Menar du de s.k. Curry-linjerna?
Om jag fattat det hela rätt så är det ett enkelt missförstånd, någon vid namn Curry har sett en bild som visar fältlinjerna från jorden magnetfält och trott att dessa är verkliga (det är de inte, det är bara ett hjälpmedel som visar magnetfältets utbredning, man ritar dem så att avståndet mellan linjerna är proptionellt mot fältets styrka) och sedan dragit slutsatsen att det påverkade en massa saker.

Tillhör väl New-Age världen? En slags modern Feng Shui.

Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/07/27 :  09:04:12  Show Profile Send Xover a Private Message