HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 3 förstärkare att välja på
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/07/25 :  14:39:10  Show Profile Send sirväs a Private Message
När det gäller mitt val av förstärkare skulle jag vilja ha er hjälp för en sista gång. Har ett par canton rcl, som ni nu nog redan förstått. + Hk-760 cd spelare Vad skall jag välja??

1. Vincent sa31/sp-331

2. Vincent sp-991, dvs monoblocken. Tänkte då ha min hk-650 som försteg ett tag....och sedan köpa sa31 eller det nya rörförsteget.

3. NAD s300. Då byter jag även cd spelaren till en s500.

Vilket blir bäst. Vill ha kontroll, mjukt/varmt ljud + stark bas. :)

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/07/25 :  15:07:21  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Knappast nån här har hört RC-L med alla dessa olika varianter av förstärkare (och CD-spelare) men jag skulle nog satsat mina pengar på begagnade NAD Silverline-prylar, framför de Vincent-alternativ du listar!
Go to Top of Page

Atlas
Member

173 Posts

Posted - 2003/07/25 :  17:37:01  Show Profile Send Atlas a Private Message
Jag hade satsat på Vincent´s monoblock

Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad..
Go to Top of Page

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/07/25 :  18:07:58  Show Profile Send sirväs a Private Message
Naden känns lite lockande. Frågan är bara om man klarar sig utan tonkontroller. Jag tycker säkert ljudet blir för ljust. Vill ju ha mycket bas när jag spelar.... Ngn som vet om detta kommer att låta "tamt" eller "torftigt". Vill inte bara lyssna på ex cassidy utan även metallica och få bra "bett" i ljudet. Fungerar nad s300 då...?????
Go to Top of Page

Explora
Member

65 Posts

Posted - 2003/07/25 :  23:54:49  Show Profile Send Explora a Private Message
NAD 300,an är till skillnad från dom separata bitarna i serien ganska mörkt klingande och fyllig i basen,
så den passar nog mycket bra till dina Canton.
Tonkontroller har jag inte haft dom senaste 15 åren och inte saknat dom heller!
Betala inte för mycket för en sådan bara, den kostade bara typ 15-tusen när den kom.
Konstruktionen är väldigt lik Gryphon-Tabu förstärkaren. Helt dubbelmono med en enorm nättrfo.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/07/26 :  00:10:53  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Du har väl RC-L boxen att ställa in diskan och bas, räcker väl
Go to Top of Page

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/07/26 :  10:57:53  Show Profile Send sirväs a Private Message
Jo, visserligen har jag rcl boxen, men den har ju inte alls samma effekt som mina tonkontroller på min hk-650. Vill ju inte få mindre bas och tunnare ljud än vad jag har idag. Tror du naden håller måttet då. Alla säger ju att den skall vara fyllig och lite mörk i ljudet, men det är ju svårt att veta vad man jämfört med. Du som har en s200 och rcl, tycket du att det går att lyssna på "vanlig" pop och rock utan att det blir för skrikigt och vasst??

Tror kanske att vincent sp-331 kan ge ngt kraftigare och fylligare ljud än nad s300, eller vad tror ni??
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2003/07/26 :  12:09:26  Show Profile Send drkim a Private Message
Har ju själv ett par SP-991 och kan bara rekomendera dessa - detta ÄR High End till budgetpris, det enda avkall du får göra är namnskylten på fronten

MVH
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/07/26 :  12:37:24  Show Profile Send Hotspur a Private Message
S100+S200+S500 Silverline för 26 000:-...
http://www.audio-markt.de/liste.php?geraete_ID=92511&details=&request=detailframe
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/07/26 :  13:55:47  Show Profile Send Snutten a Private Message
Köp Simaudio! Men det blir till å köpa nytt, har inte sett en enda som säljer sin begagnad .
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/07/26 :  14:32:51  Show Profile Send KennethS a Private Message
Nad s300 för ljus??Har ägt en och har aldrig upplevt den ljus. Oavsett högtalare eller cd, snarare så spelare den men den för prisklassen helt enorm fin bas och kontroll!Ska köpa en igen!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000