HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 tivoli audio model one
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

NiclasLundberg
Member

231 Posts

Posted - 2003/07/25 :  10:32:29  Show Profile Send NiclasLundberg a Private Message
Hej

Har blivit lite förtjust i denna radio . Problemet är att jag inte har möjlighet att lyssna på den i närheten av där jag bor .

Så jag tänkte bara höra mig för om det finns någon på forumet som kanske har lyssnat på en model one eller tillockmed äger en?




Visst är den snygg?

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/07/25 :  10:47:24  Show Profile Send Anton a Private Message
Har inte en personligen, men övertalade föräldrarna att skaffa en!
De är mycket nöjda med den, radiostationer som ingen annan mottagare får in hörs med bra kvalitet i Tivolin.
Den utklassar alla andra typer av köksradioapparater i fråga om ljud-, bygg-, och mottagningskvalitet.

Dessutom har den även blivit hipp i inredningskretsar, har sett den i många inredningsmagasin och då mest för designen, att den låter bra är en bonus som kanske förhoppningsvis även kan få in välljud i den trendriktigas medvetande.

Go to Top of Page

NiclasLundberg
Member

231 Posts

Posted - 2003/07/25 :  11:31:30  Show Profile Send NiclasLundberg a Private Message
Anton:

Låter ju kalasbra :) Har läst mycket positivt om denna och det verkar ju stämma.


(om någon moderator vill flytta inlägget till "hifi" så är det bara att göra det, råkade slarva in den hit...)
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/07/26 :  03:01:53  Show Profile Send divander a Private Message
Ser kaninbra ut och låter kanon om man jämför med annat i samma storlek och av samma typ.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/26 :  03:29:04  Show Profile Send Bravo a Private Message
Det är väl sällan man sett en ljudapparat som fått ett så unisont varmt mottagande och positiv kritik.

Bravo
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/26 :  03:41:25  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jo och nu börjar det bli fler produkter i serien och alla verkar vara lika bra som Model One.. Kollade in klockradio idag och den är hur häftig som helst !!!
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/07/26 :  07:46:48  Show Profile Send n0p a Private Message
Har sett och hört den, jag tycker att man inte behöver tro på hypen. De finns andra produkter på marknaden som är minst lika bra som tivoli.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/07/26 :  09:09:23  Show Profile Send divander a Private Message
Det finns nog mycket som låter ungefär lika bra, men Tivoli slår det mesta i utseende och enkelhet.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2003/07/26 :  09:31:48  Show Profile Send gurin a Private Message
Jag har en och jag är nöjd. Jag lyssnar på P1 och den har bra mottagning och är bra på röster. Funktionella och bra lysdioder har den också. Tänk dock på att ursprungsmodellen är mono. Man får inte mer än vad man betalar. Det finns säker andra apparater i samma prisklass som är lika bra.

mvh/Gurin

Mina öron är mina mätinstrument.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/07/26 :  16:24:57  Show Profile Send Roq a Private Message
Jag har en. Snygg, enkel och låter bra! Kanske är den lite väl fyllig i spelstilen. Man ska inte trycka upp den närmast rutan (om man har den i ex. köksfönstret) då sväller basen ut för mycket.
Minst 20-25cm ifrån hörn/vägg - då låter den bra. Rekommenderas!
Go to Top of Page

NiclasLundberg
Member

231 Posts

Posted - 2003/07/26 :  16:38:10  Show Profile Send NiclasLundberg a Private Message
Roq.

Hur är det med hörlursutgången? Är den i stereo?


mvh Niclas

.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/07/26 :  16:58:02  Show Profile Send Roq a Private Message
Nej, inte på Model One. Finns på PAL, den nyare varianten.
PAL går också att köra på batterier.
Jag köpte Model One för att ha i köket och där funkar den bra.
Jag tycker i det här fallet inte det är nödvändigt med stereo - det låter bra ändå. Om jag vill ha stereo så lyssnar jag på min "stora" anläggning
Go to Top of Page

NiclasLundberg
Member

231 Posts

Posted - 2003/07/26 :  19:25:47  Show Profile Send NiclasLundberg a Private Message
Synd bara att PAL inte alls är lika läcker som model 1/2 ( men den är absolut inte ful :D ). PAL känns faktiskt som ett bättre köp då den är lite mer flexibel. Får fundera vidare tror jag. :P

Det kanske blir en model 2 ?? :)
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/07/26 :  20:30:36  Show Profile Send marbrink a Private Message
hörlursutgången vill man ju gärna ha i stereo.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/26 :  20:32:34  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag har nog svårt att tro att det finns nån annan apparat med så bra mottagare och fin inställning som Tivoli.. Och bättre byggkvalitet har jag aldrig sett i en köks/sovrum/arbetsrumradio.. och den felxibilitet som den har är oslagbar idag..

PAL har ett uppladdningsbart batteri inbyggt och är väderbeständig med sigg gummiaktiga skal..och den har ju sååå läckra färger !!!
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/07/26 :  21:12:29  Show Profile Send marbrink a Private Message
Har själv ingen riktigt tuner för tillfället men om man inte lyssnar på radio så värst mycket kanske en Tivoli kan vara ett lite roligt alternativ. Mina föräldrar har en och är jättenöjda.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/07/27 :  11:32:58  Show Profile Send matså a Private Message
Funderar kanske på en tivoli 2 som jag skall ge till min fru så att hon kan höra dansbandskanalen.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/07/27 :  17:49:24  Show Profile Send ekman a Private Message
matså ge henne ett par stängda hörlurar istället =)
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/07/27 :  21:48:12  Show Profile Send Timbre a Private Message


Överflyttad till Hifi.
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/07/27 :  22:09:36  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Den låter överraskande bra... Gillar konceptet med MONO! (bättre ljud, "stereo" hade ändå inte gått hem i en "köksradio")
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/07/27 :  22:49:12  Show Profile Send Sudden a Private Message
Model 1 låter bättre än PAL, även om sistnämnda är lite mer flexibel.
Men fundera en extra gång om du inte har råd med en 2a, den låter fantastiskt. Har hört den med den tillhörande subben också, då svänger det rejält

Men model 1 är mkt prisvärd.
/Sudden
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/07/28 :  00:43:55  Show Profile Send n0p a Private Message
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start sid=mk_ZkLRjstzZkItHznMacbdH4IsmNXbG4q4=?ProductID=MsHD4QjoblwAAADv2N8DVZCu&filename=producttype_text%2cproductpage_text%2cprodtypes_vartypes_text%2cexplanation_text#

Personligen tror jag att denna gör ett väldigt bra jobb och med en speltid mot ca 300 timmar på ett set batterier så verkar de ju väldigt bra.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/28 :  00:48:33  Show Profile Send MartinH a Private Message
Vad är det för produkt du pratar om..länken fungerar inte så bra ...
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/07/28 :  07:39:45  Show Profile Send matså a Private Message
Nja Svenzzon, enligt testarna bla i hifi & musik så tyckte dom att Tivolitvå hade ett bra stereoljud. .

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/07/30 :  00:17:00  Show Profile Send Gebex a Private Message
Jag har lyssnat på PAL, Model 1 och Model 2 med Sub. Alla produkter låter mycket bra med ett mjukt och ganska varmt ljud. De ser dessutom fantastiska ut.
Go to Top of Page

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2003/07/30 :  00:30:43  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
n0p:
Elgiganten kan inte visa den sidan.
Vilken radio är det?

Allt som skrivs på internet är sant.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000