HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 MDF i Göteborg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

H
Member

432 Posts

Posted - 2003/07/24 :  21:55:11  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Var köper man MDF (22mm om det skulle spela någon roll) i Göteborg om man vill ha det uppsågat med bra precision? Det är en klar fördel om det går att viss fräsning av kanter utförd också.

Jag kommer så här på rak arm bara på Abi Trä men jag har fått för mig att de är lite dyra? Visserligen så är priset inte så viktigt om arbetet utförs bra.

Jo, det ska bli ett par högtalare när det blir klart. Jag har dock gett upp tanken på att hitta så mycket fritid så jag kan såga skivorna själv.


//Henrik

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975

Amazon
fd. arne

490 Posts

Posted - 2003/07/24 :  21:56:14  Show Profile Send Amazon a Private Message
Själv så skall jag beställa från högströms.. Fast det ligger ju på orust. De kan ta in 38mm mdf och såga till med exakt precision.

Edited by - Amazon on 2003/07/24 21:56:33
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/07/24 :  21:57:59  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Silvan i Frölunda säljer mdf, iofs 19 mm, räcker väl iofs till stativare :)
Dom sågar även upp i den storlek du vill ha för en billig penning.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/07/24 :  22:03:59  Show Profile Send f95toli a Private Message
Kungstens byggvaruhus säljer också MDF, de kapar också upp det du behöver. Har iofs bara köpt rätt stora skivor där så jag kan egentligen inte uttala mig om precisionen på själva arbetet.
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2003/07/24 :  22:04:46  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
arne: orust kan väl vara en reservplan om det inte skulle finnas något i göteborgsområdet.

vecc: Vill inte Silvan ha pengar för varje snitt dom sågar? Det skulle bli en massa pengar i mitt fall och dom saknar väl en fräs?


//Henrik

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

Amazon
fd. arne

490 Posts

Posted - 2003/07/24 :  22:14:26  Show Profile Send Amazon a Private Message
Vet däremot inte om de kan ta upp cirkulära hål. Det har jag inte frågat. Det vore ju ganska praktiskt då man vet hur stora elementen och portarna är så man får det exakt.
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2003/07/24 :  22:33:19  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
f95toli: Hittade Kungstens på webben nyss. Skickade iväg ett ebrev så får jag väl se vad som händer.

arne: Precis, det är mycket roligare och enklare när bitarna är exakta. Allt blir så mycket enklare då. Vet du vad de har för maskiner på Högströms? Jag har ju min ritning i Pro Engineer så om de kan ta emot sådana skulle det ju vara extra roligt.


//Henrik

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

Amazon
fd. arne

490 Posts

Posted - 2003/07/24 :  23:44:27  Show Profile Send Amazon a Private Message
Ne det vet jag tyvärr inte.. Du får väl ringa o fråga. Har räknat fram exakt hur stora bitarna skall vara då är det ju bara att berätta för dom så sågar de till. Sen så vet jag inte om dom har mdf inne. 38mm fanns inte. Men de kan ta in. Då kanske man tvingas köpa en stor skiva på 122*244 cm.
Go to Top of Page

GrodanB
Member

89 Posts

Posted - 2003/07/25 :  08:35:01  Show Profile Send GrodanB a Private Message
Jag och några vänner skall beställa från Törners i Västra Frölunda (http://www.torners.se/) för när vi frågade så kunde de ta timmpris för såningen iställer för 15:- snittet... och eftersom vi skall göra ett antal snitt (6 högalare) så blir det billigare. Angående fräsning och håltagning så brukar inte byggvaruhus göra det (inga som jag frågar ialla fall), utan där fick jag gå till en snickare (eller nöja mig med att göra det själv...)

/Tobias
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2003/07/25 :  17:34:27  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Om någon annan är intressead fick jag följande svar av Kungstens Byggvaruhus:
22mm MDF 1220x2440 kostar 417:-/skiva. Tillsågning 375:-/timma alt 15:-/snitt.


//Henrik

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000