HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vad tycker ni om Clou Cable Red Jaspis
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

audiologen
Starting Member

31 Posts

Posted - 2003/07/23 :  14:00:57  Show Profile Send audiologen a Private Message
Vad har ni att säga om denna kabel
Nu har jag två par billiga signalkablar (supra,moonster)för typ 300:-
cd - försteg och för - slutsteg.
Tänkte köpa två par Red Jaspis och byta ut dem.

Borde bli en hyffsad förbättring eller?
Ska försöka hitta några begangnade..

pwrdesign
Member

200 Posts

Posted - 2003/07/23 :  14:33:31  Show Profile  Visit pwrdesign's Homepage Send pwrdesign a Private Message
Den e bra, men krysolit eller active light är bättre :)

Men som sagt, du kommer lyfta din anläggning även med Red Jaspis.

MVH p

Säljer 3D-skrivare, seglar F18, odlar bin, plåtar analogt och lyssnar på musik
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/07/23 :  14:40:44  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jättebra för pengarna.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2003/07/23 :  20:43:01  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
Att gå från budgettjosan till denna var ett stort steg. Det var som att ljudet varit trasigt innan nu blev det en föraning om de kvaliteer som bra kablar har. Först var det överraskande hur bra det lät sedan insåg jag att i mitt system så kanske det blev lite för ljust och detaljerat. Den värme som varit i basen fanns inte längre så jag sålde kabeln vidare till en herre här på forumet som jag hoppas är nöjd med den!

Själv så väljer jag hellre karaktär på ljudet framför kvalitet. På sikt var det nog trevligare ljud med de tidigare budgetkablarna och idag har jag en supra EFFI som får fungera som en kompromiss. Men om Red Jaspis har den karaktär på ljudet som man vill ha så är den klart prisvärd. För min del så går jakten vidare på en bra signalkabel.

Allt som skrivs på internet är sant.

Edited by - MacDaxy on 2003/07/23 20:53:22
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/07/23 :  20:57:25  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Transparent The Link 1m RCA för 1000kr finns ju annars. Mycket bra instegsmodell till detta trevliga märke.

Say's who!?
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/23 :  21:23:27  Show Profile Send Bravo a Private Message
Red Jaspis är en bra kabel för sitt pris även om det går att hitta andra lika bra för de pengarna.

Bravo
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2003/07/23 :  21:52:15  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Hade Red Jaspis hemlånad 1 dygn från Hifi-punkten, och det var definivt en bättre kabel än den jag hade vid på tiden; Tara Labs Prism 55.
Tara Labs var inte direkt dålig, men RJ klarade av att ha samma trevliga musikalitet men samtidigt så kunde den förmedla detaljer mycket bättre, speciellt i diskanten som fick underbart liv.
Så nog kan kabeln rekommenderas. Naturligtsvis så ska man låna hem ifall det är möjligt.

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000