HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 XLS subwoofern är KLAR ! ! ! ;-)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/08/11 :  14:15:02  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Ja, angående dämpning har jag prövat det mesta och efter många svordomar när det lät skit osv så blev jag glad när jag fick till det, ett tunt lager på varje vägg utom baffeln med fårull verkar vara det bästa.

Har man bara pyttelite förmycke så grötar bastonerna ihop sig och trycket uteblir. Egentligen är det ju så om du har byggt en bra låda som inte orsakar stående vågor och dyl så är det ju helt ok med lite dämp.

JAg tycker att man försämrar elementets egenskaper duktigt om man kör med för mycket, ett tag lät den som ett billigt Pyramidelement men nu låter den som en High-End subb.

Jag tror det kan vara värt att prova det filtret från MDS, prisvärt iallafall. Annars säljer ELTEK ett som man kan byta delningsfrekvens på som dom har till sin monstersubba. Ganska dyrt dock.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

Edited by - MaxMartin on 2003/08/11 14:17:49
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/08/13 :  10:18:26  Show Profile Send n/a a Private Message
Mycket snyggt. Hoppas nu bara att du blir nöjd med ljudet och att träarbetet inte spricker och har sig. Skulle iofs förvåna mig .

”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”

- Olof Palme
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/08/13 :  14:22:30  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Tack så mycket, hoppas att jag slipper trillskande med fanéren, har oljat in den ett par ggr, så det borde hjälpa lite

MaxMartin, ja dämpning e inget kul, dock så hälper min konstruktion mig lite på traven har jag märkt.

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/08/13 :  16:07:30  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Vilken tur du har Dazzin! När ska du sälja den?

Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/08/13 :  17:03:36  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Vad bjuder du

Seriöst, den är inte till salu

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/08/13 :  21:01:59  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Du får en trasig kenwood skivspelare och en kopp kaffe och är jag snäll så kan du få påfyllning

Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000