HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ska köpa begagnade golvare för 25-30000 kr. Vilka?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

krorre
Semester på egen begäran

294 Posts

Posted - 2003/07/22 :  02:32:39  Show Profile Send krorre a Private Message
Så då hade du föredragit Sonus Faber?
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/22 :  02:37:53  Show Profile Send MartinH a Private Message
Om du frågar mig Korre så nja kanske..har inte lyssnat på Sonus på ett tag nu, men ja kanske ett allternativ om det blir ett bra pris på ett par sånna..

Men mina favoriter i högtalar världen är Totem och jag kommer nog behöva lyssna på en hel del högtalare innan jag hittar nån som tilltalar mig mer. Men det finns en uppsjö av högtalare på marknaden..
Go to Top of Page

krorre
Semester på egen begäran

294 Posts

Posted - 2003/07/22 :  02:43:32  Show Profile Send krorre a Private Message
Hur uppfattar du Totem, då? Vilken modell har du?
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/22 :  02:55:31  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag har ett par Model 1 Signature, dom har en väldigt detaljerad och korrekt återgivning av hela dreas register. Diskanten är luftig och väldigt "ute" från högtalaren. Mellanregsitret är varmt och fritt från essigheter och lådljud. Den gör allt den ska väldigt bra tycker jag, och har en väldigt bra ljudbild en bit bakom högtalarna ( jag har dom ca 50 cm från bakvägg )och en lätthet i rummet som jag inte ofta hör i några andra högtalare.

Dom kan inte prestera nån riktig djupbas då det är en liten stativare, men dom går bra ner i registret ändå och har en snabb bas som med en bra förstärkare blir torr och fast.

Jag har svårt att hitta en bättre högtalare för mina öron idag..Det skulle vara nån utav Totems större modeller då iof..*L*
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000