HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Arcamen är klar!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/07/15 :  12:09:23  Show Profile Send matså a Private Message
Hej alla i solen. Jag fick igår beskedet att verkstaden i Lödde ej kan laga min Arcam 100 pågrund av att ljudtema vägrar lämna ifrån sig reparationsschemat, tydligen Topsecret. De sa att jag inte behöver betala någonting men vill du behålla kompenenterna som vi satt ditt så kostar det 300 kr. När jag snackat med blinde Rune så skrev jag ett mail till Ljudtema och ringde dom idag. Jag vet ej om hela Ljudtema har samma synpunkt men han jag pratade med hatade Supra. Han menade att Supra är nästan sämre än en vanlig elkabel. Jag sa inget men tänkte att den(S3.4) är ju såklart inte lika bra som NOrdost Valhalla. Men så kass är den ju inte. Han sa också att jag har fått mail ifrån dom. Det har inte dykt upp något ännu. Är livrädd att det skall bli jättedyrt. Dyrt för mig är över 2000 kr

Ps De som retar sig på att jag skriver detta kan ju strunta i att läsa det. Ville bara skriva av mig

Med vänliga hälsningar

Mats

Min fotosida på flickr

Edited by - matså on 2003/07/18 17:22:06

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/15 :  12:21:58  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag kan tänka mig att Ljudtema vill göra reparationen själv pga garantiåtaganden osv. Mindre märken brukar inte lämmna ifrån sig kretskortsscheman hur som helst, inget konstigt med det.. Större bolag som Sony kan vara svåra att få ifrån oxå, men dom brukar släppa ifrån sig det då det sälj en hel del produkter till alla delar av landet.

Sen så kan mindre företag vilja hålla vissa saker för sig själva och inte släppa ut alla lösningar hur som helst, nu tror jag nog inte att så är fallet här, men jag kan förstå Ljudtemas policy i detta fall.
Du kan nog stå på dig lite mot ljudtema i ditt fall och försöka få ner kostnaden så mycket som möjligt, mot att du inte fått veta vissa saker i förväg och så..men vist kan det kosta beroende på vad som ska fixas..
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/07/15 :  13:27:30  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Är Lödde en plats?

Vem är Blinde Rune?

Vilka sa att "du inte behövde betala något"?

Var det firman i Lödde(?) som sa att det kostar 300:- att behålla sakerna som de satt dit?

Vad händer om du inte vill ha komponenterna som de satt dit? Löder de bort dem igen?

Vad tyckte Ljudtema att du skulle ha för en kabel i stället för den så ohyggligt dåliga Supran?

Har du skickat din Arcam till Ljudtema nu och är det därför du hoppas att det inte skall bli jättedyrt?

Dagens mest förvirrade inlägg, ge oss lite klarhet snälla matså!

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/07/15 :  14:44:56  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Min Denon AVD-2000 Dolby Digital-processor har börjat krångla. För en vecka sedan började det. Ibland så låser den inte på inkommande bitström. Å nu har den lagat sig själv. Bra va!

(med tanke på meningslösheten att informera andra om onödigt vetande)

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/15 :  14:50:39  Show Profile Send MartinH a Private Message
Tror nog Knoppen har en kalllödning !!! *L*

Jag tror nog det var så att Rune jobbar på en service verkstad i Lödde ( som är en by/stad ) och att dom inte ville ha nått betalt om dom lödde bort de nya komponenter som dom redan bytt.. Men det är bara en gissning..
Go to Top of Page

Wintermute
Member

281 Posts

Posted - 2003/07/15 :  14:57:01  Show Profile Send Wintermute a Private Message
MartinH skrev:
quote:
...verkstad i Lödde ( som är en by/stad ) och att dom inte ville ha nått betalt om dom lödde bort de nya komponenter...


Fniss...

Lödde tror jag är en kortform för Löddeköpinge som ligger
i västra Skåne. De har även en å som heter Lödde å.

Varför matså har valt att stava Nordost med versala NO vet
jag inte. Det kan vara så att man får ta till bibeltolknings-
verktyg för att se hela djupet i matsås inlägg...

What can be said at all can be said clearly;
and whereof one cannot speak,
thereof one must be silent.
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/07/15 :  16:57:13  Show Profile Send molsson a Private Message
Nu ar ni lika dumma som dsc-eliten mot mats. Sluta nu.

No hay banda!!
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/07/15 :  19:26:34  Show Profile Send matså a Private Message
Sladd nu var du lite taskig, Löddeköpinge är faktiskt en tätort 5000 pers(Vaaao säger Sladd)

2. Det var verkstaden här i Lödde som tog 300 kr om jag ville ha sakerna kvar. Hm ja precis lödar dom väck det annars?

3. Nej de nämnde inte vilken annan kabel. Och jag har inte skickat den. Har skickat ett mail till dom och de har skickat ett mail tillbaka Ljudtema alltså. Så vi får se hur det går

4. Oj glömde Rune är han som äger firman, men det är inte han som reparerar som tur är, eftersom han är blind

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/07/15 :  20:04:00  Show Profile Send Timbre a Private Message

Men herrejösses matså... Ynka 5000 invånare, då måste du ju känna till Gert-Åke Månsson på Bärgningscenter!
Inget ont om blinde Rune, men Gert-Åke rättar upp din Arcam innan du ens har hunnit hem. Går det inte fixar han bilen...

Go to Top of Page

marcus
Ej medlem längre

344 Posts

Posted - 2003/07/15 :  20:20:11  Show Profile Send marcus a Private Message
Igår köpte jag bröd (en limpa) som kostade 14.90 och en liter mjölk
som kostade ungefär sex kronor. Jag åt lite av brödet till frukost och det
smakade ganska bra. Till detta drack jag té. Brödet rostade jag i min brödrost
av märket "classic". Den rymmer ungefär fyra skivor normalstort bröd.

Ps. Om ngn retar sig så är det bara att strunta i att läsa.
Jag ville "bara skriva av mig".
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/07/15 :  20:34:14  Show Profile Send Larsho a Private Message

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/07/15 :  20:39:24  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Nej Marcus , jag retar mig inte på att du berättade om din frukost. Tvärtom, jag vill veta mer. Tex vad kostar brödrosten? Vad väger den?
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/07/15 :  21:03:45  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Och framförallt vilken sladd använder du till den!?

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

marcus
Ej medlem längre

344 Posts

Posted - 2003/07/15 :  21:35:37  Show Profile Send marcus a Private Message
Sjävklart kör jag med Supra-kablage. Märker en mer gyllenbrun rostning och en ökad
sprödhet gentemot kabeln som följde med. Classiken väger ungefär 500 gram. Kan verkligen rekommendera kobinationen av supra och classic, såhär spröd men ändå fyllig har jag aldrig tidigare upplevt skogaholms limpa. Självklart står hela härligheten på resonansdödande spikes för en helt jämn rostyta.

Edited by - marcus on 2003/07/15 21:48:23
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/15 :  21:58:51  Show Profile Send Bravo a Private Message
Faktiskt den roligaste tråden på länge.

Har ni tänkt på att man kan byta kablar till vattenkokaren, hårtorken, elvispen och äggkokaren också, vilken effekt det skulle bli. Dessutom kanske man kan avrunda med att använda Supran som hundhalsband också.

Bravo
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/07/15 :  21:59:14  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Marcus: Vissa säger att kablar inte har betydelse, de vet ju inte vad de pratar om!
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/07/15 :  22:02:59  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
quote:
Vad tyckte Ljudtema att du skulle ha för en kabel i stället för den så ohyggligt dåliga Supran?




Den där ljudtema killen, nu överdriver han!
Om det är supra ply 3.4 han menar så tycker jag han snackar nonsens.
Det är en mkt bra kabel i sin prisklass och det är jag övertygad om att fler tycker, även här på hififormum. Kom hem och lyssna hos mig. Den låter bra i mitt system. Jag blir bara så förbannad när folk klankar ner på supras kablar hela tiden. skärpning!
Go to Top of Page

marcus
Ej medlem längre

344 Posts

Posted - 2003/07/15 :  22:07:15  Show Profile Send marcus a Private Message
Precis Kevin. Tycker inte de kan kalla sig brödälskare. Om man älskar bröd
vill man ju ha ut så mycket man kan. De kan ju sitta där och trycka ner sina
halvbrända mackor från konsum men när de klagar på oss som vill ha ut lite mer
så har de gått för långt.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/07/15 :  23:16:17  Show Profile Send matså a Private Message
Hm Marcus vill tydligen göra narr av mig. Då skall jag tala om för fineherren att jag skrev om min olycka med Arcamen innan och vissa av er ville veta fortsättningen. Det var därför jag skrev. Och det var därför jag skrev att de som tycker detta är nonsens kan ju sluta läsa. Jag kunde också skrivit att de skull inte skulle skrivit massa dumma inlägg

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/07/15 :  23:21:40  Show Profile Send matså a Private Message
EE förlåt Marcus jag är inte så arg som det ser ut. Men varför måste folk alltid göra narr åt allting??

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2003/07/16 :  00:02:35  Show Profile Send Flint a Private Message
matså
quote:
Men varför måste folk alltid göra narr åt allting??
Därför att dom är missnöjda och vill pysa ut det på någon annan. En del kallar det ironi.
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/07/16 :  00:15:54  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
jag tycker om att säga att jag är tjock & att jag vill äga världen.

jag har inte supra, men jag har såndär billig 2,5kvadratshögtalarkabel från jenving! (som jag fick på köpet då jag köpte högtalarna )

min bror har både ply3,4/s & lorad

//jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2003/07/16 :  00:53:42  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
Hmm..toleransen är lite låg ibland mot det som ligger lite utanför mittfåran?

Allt som skrivs på internet är sant.
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/07/16 :  01:25:47  Show Profile Send henricsson a Private Message
Snacka om från början utflippad tråd. Fattar inte hur moderatorerna beslutar om vilken tråd som borde låsas o inte.


Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/07/16 :  08:05:58  Show Profile Send Timbre a Private Message


"Faktiskt den roligaste tråden på länge."
"Snacka om från början utflippad tråd."

Sommarvärmen...


Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/07/16 :  08:17:04  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Henricsson:

Alla trådar med inlägg av dig låses pga av anskrämlig katt.

Flint:

Du är säkert gammal proggare och lyssnar på Ola Magnells "hos kuratorn" när kvällen smyger sig på....

Timbre:

Vilken värme?

,


Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000