HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Soundcare Superspikes
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

crion
Member

503 Posts

Posted - 2003/07/13 :  11:01:46  Show Profile Send crion a Private Message
[varning, bilderna i denna artikel är tagna med en Quickcam express, känsliga tittare varnas]



Hej,
Tills för inte så länga sedan körde jag vanliga spikes på enkronor på mina högtalare. Tyckte det lät rätt fånigt att byta ut dem, men att slippa punktera golvet om man flyttar högtalarna började låta mer och mer intressant. Sagt och gjort jag gick ned till lokale hifi handlaren, han hade precis modifierat lite kablar samtidigt så jag smällde två-tre flugor i en smäll.

- Vi har bara ett paket 1/4 tum superspikes kvar.
Suck, - Jag tar dem

Detta betydde att jag fick en ofrivillig testperiod med ena högtalaren Superspikes försedd och den andre gammelspike försedd.



PUH, varför köpte jag ett par högtalare som väger över 60 kilo, just det ljudet.. Efter den kraftuttömningen började jag bli sugen på att höra hur det lät...



[ Petter Bananrepubliken brummar på ]

Fett.. Hmm.. Varför låter diskanten renare och mellanregistret mindre grumligt från högra högtalarn.. Lustigt.. Lyssnar hela skivan. Pröva lite mer skivor..

[ U2 Zooropa dundrar på ]

YEah.. Ja, mellanregistret låter mindre från högra högtalarn, men den saknar distorisionen som den vänstra högtalarn har. Och diskanten, ja den är tveklöst renare. Basen är det inget fel på heller.

Hmm om jag bara kunde få ett par till 1/4 Superspikes..
[Ringer lite olika handlare]
Sontec räddarn i nöden..

ARGH, min rygg!!

Så monterade..

[Star Wars Episode I soundtrack dundrar på]

BAM BAM BAM! Oyes, nu blev det fokus här... Och mer attack, coolt.. Tveklöst bättre.

Slutomdöme:
Soundcare Superspikes rockar fett, det är bara slänga dina gamla spikes och sätta på dem här godingarna som inte repar/punkterar golv etc. För dig som inte kör spikes alls kan det vara värt att prova dessa. De finns även i version för icke spikes förberedda högt.

Fredrik

Edited by - crion on 2003/07/13 11:45:33

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/07/13 :  16:14:11  Show Profile Send marbrink a Private Message
Håller definitivt med dig om att dom rockar fett!!!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/13 :  17:56:16  Show Profile Send Bravo a Private Message
Jag delar din uppfattning efter att ha ersatt de medföljande spiksen på ett par SF Gran Piano med Soundcares spikar, ett riktigt stort lyft.
Att de är justerbara är en stor fördel.

Bravo
Go to Top of Page

bosnianX
Starting Member

1 Posts

Posted - 2003/07/13 :  23:35:22  Show Profile Send bosnianX a Private Message
Vad betalade du för de Soundcare Superspikes, om man får veta ????
Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2003/07/14 :  00:04:02  Show Profile Send crion a Private Message
390kr/4 st.
Go to Top of Page

nik
Member

74 Posts

Posted - 2003/07/24 :  16:02:21  Show Profile Send nik a Private Message
Skaffade en uppsättning Soundcare Superspikes till mina Jamo Concert 11. En stor förbättring blev det. Allt blev bättre; bas, ljudbild detaljrikedom mm. Otroligt prisvärt!!
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/07/24 :  16:43:58  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Kan bara instämma i hyllningssången. Det kändes ju lite fånigt att byta ut spikes mot spikes, men Superspikes visade sig vara mer än "bara" vanliga spikes

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/07/24 :  17:27:03  Show Profile Send ekman a Private Message
hur tar man reda på vilken gänga man har i sin högtalarfot då?
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/24 :  17:55:03  Show Profile Send Bravo a Private Message
Du kan gå upp och titta på Soundcares hemsida för hjälp eller möjligen titta i manualen till högtalaren.
Tyvärr tillverkas inte SP i alla gängstorlekar.

se: http://www.superspikes.com/

Bravo
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/07/24 :  17:56:06  Show Profile Send ekman a Private Message
finns inga audio physic i deras lista =(
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/24 :  18:14:18  Show Profile Send Bravo a Private Message
Då får du räkna gängor i spiken och jämföra med trådlistan på Souncares hemsida om det går.


MVH

Bravo
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/07/24 :  18:17:45  Show Profile Send ekman a Private Message
aningen jobbigare bara =) ska testa sen
Go to Top of Page

HPW
Member

370 Posts

Posted - 2003/08/07 :  20:52:05  Show Profile Send HPW a Private Message
Ta med en av dina gammla spikes ev inklusive lås mutter till återförsäljarn så löser det sig. Då kan du prova ut vilka som passar

Rundgång & Omgång
Go to Top of Page

mikethebike
Member

305 Posts

Posted - 2003/08/09 :  21:49:47  Show Profile Send mikethebike a Private Message
Håller med ... fiffigt att kunna flytta runt högtalarna utan att bryta ryggen också. Rekommenderas! Och varför stanna vid högtalare (/-stativ)? De flesta rack med spikes mot govet är ju också kandidater. De kanske in har våldsamt stor ljudförbättringspotential där, men det blir lättare att städa

I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000