HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp med val av subbasförstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SunetDannE
Starting Member

1 Posts

Posted - 2003/07/07 :  19:39:06  Show Profile Send SunetDannE a Private Message
Hejsan

Har byggt en sluten subbas med Peerless XLS 12 + tillhörande slavbas

Funderar på något av föjande att driva med
Zachry Subwoofer Förstärkare DSW400 Effekt 8ohm RMS/Max 250W Effekt 4ohm RMS/Max 420W

eller om det räcker med Zachry Subwoofer Förstärkare DSW250
Effekt 8ohm RMS/Max 160W Effekt 4ohm RMS/Max 300W

ALT; Rila Subwoofer Förstärkare SW-5000 Effekt 8ohm RMS/Max 196/392 Effekt 4ohm RMS/Max 215/430

ALT; MDS PH-200 Subförstärkare Watt: 800 W
Watt rms: 400 4ohm W

Andra alt i 2-3 k klassen är också välkommna


DannE

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2003/07/07 :  20:00:09  Show Profile Send AndersP a Private Message
Bit i hop och köp den kraftigaste. Det kommer du inte att ångra. Det är inte direkt några lättdrivna grejer det där så krämen behövs.

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/07/07 :  21:04:46  Show Profile Send jonsson a Private Message
SunetDannE: Vill bara göra en liten rättning: Mds förstäskaren lämnar inte 400W RMS i 4 Ohm....
Jag har själv 2 steg av nämnda Märke/modell och riktiga specar hittar du på www.backesljudbygg.se här har de hypex rila simex och så MDS substeg... Har inte testat några andra substeg förutom Zachry och de var jag inte speciellt impad av... MDS köpte jag för att jag haft mycket trevliga erfarenheter på billjudsidan med dessa... Jag tror Mds stegen lämnar maximalt 335 WRMS men jag vet inte det kan var i 2 ohm, det är många bud..... det står helt olika på mds hemsida och backes egna jag länkar till ovan och till råga på det står det 335WRMS på lådan de kommer i?????? Lite dåligt faktiskt men som sagt man går på det man tror är bäst....

Mvh Magnus Jonsson

Edit Ps Det kraftigaste av dessa jag nämner är ett Simex för 2990:- 400wrms och 600wmax i 4 ohm...BA-600 heter det...

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.

Edited by - jonsson on 2003/07/07 21:08:02
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000