HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi i Hudik?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/07/06 :  18:59:17  Show Profile Send K-man a Private Message
Skall till Hudik i jobbet ett par dagar i Aug... finns det ngn hifibutik som kan vara värt ett besök då? ...kvällarna skall ju fördrivas

\\K-man

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/07/06 :  20:42:51  Show Profile Send f95toli a Private Message
Knappast. De enda som har några som helst "high-end" grejer (golvhögtalare 5-10 000 kr) är en butik intill buss/tågstationen som jag inte kommer ihåg namnet på.
Någon "riktig" hifi-butik finns inte vad jag vet, vill man något i den stilen får man åka till Sundsvall.
Däremot finns det andra saker som är bra med Hudik på sommaren...
Go to Top of Page

Enis
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/07/06 :  20:45:17  Show Profile  Visit Enis's Homepage Send Enis a Private Message
Butiken i fråga heter P-O Radio men du får nog mera nöje av att strosa om kring i staden och titta på de vakra omgivningarna.

/Enis
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/07/06 :  20:57:00  Show Profile Send f95toli a Private Message
Den roligaste butiken i Hudik är annars den kombinerade datorbutiken/guldsmeden.
Den kombinationen ser man inte så ofta
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/07/06 :  21:04:22  Show Profile Send K-man a Private Message
OK, det var ju synd... men jag får väl se till att bli bjuden på ngn tillställning på kvällarna istället!

tack för infon!

f95toli...vad är det för annat som är bra med Hudik på sommaren?

\\K-man
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/07/06 :  22:08:35  Show Profile Send f95toli a Private Message
Hudik är en trevlig småstad där det finns rätt så mycket att göra på sommaren.
Jag vet inte hur det är nu (är sällan där numera) men det brukade vara så att det gick bussar från närbelagna (med Norrlands-mått) ställen (Söderhamn, Sundsvall osv) till Hudik på fredagar och lördagar eftersom det fanns ett rätt ok nöjesutbud. Tror det är lite mindre nu men det finns fortfarande relativt gott om ställen att gå till.
Go to Top of Page

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2003/07/07 :  09:52:59  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Hejsan!

Tyvärr så var PO-radio bättre förr i tiden då de hade en hörna med lite "bättre" prylar, tidens tand och folks ointresse har dock gjort att de nuförtiden är mer som On-off.

Ett besök på "Boa" (mycket begagnat) kanske kan intressera herrn? Där finns ganska mycket udda film till salu, de har även skivor och spel men inte i samma mängd.

MvH /

Comus
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/07/07 :  10:56:30  Show Profile Send K-man a Private Message
Comus hej!,

Boa låter lite intressant... var ligger det? gata?

Tackar för tips!

\\K-man
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/07/07 :  12:00:41  Show Profile Send Johansson a Private Message
Synd att jag inte bor kvar där över sommaren, då hade du varit välkommen över på en fika och lyssning.

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2003/07/07 :  13:10:45  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Hej igen K-man!

Nu är jag väl inte så duktig på gatnamn (även om jag bor i ovan nämnda stad) men om du letar upp de två affärskomplexen "Guldsmeden" och "Fyren" som ligger mitt i stan och ställer dig mittimellan dem (gågata) med näsan mot trafikljusen längre upp på gatan, så är det första tvärgatan till höger som gäller (15-20 m in på vänster sida).

Hoppas att du blev lite klokare av min beskrivning (orientering har aldrig varit min starka sida )

Mvh/

Comus
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/07/07 :  14:00:21  Show Profile Send K-man a Private Message
Johansson, tackar för inbjudan! Jag hade gärna kommit, jag är en hejare på att dricka kaffe!

Comus nu lär jag hitta! tackar!

\\K-man

Edited by - K-man on 2003/07/07 14:03:19
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2003/07/08 :  10:41:25  Show Profile Send lindvall a Private Message
Kul att se fler gamla hudikbor på forumet! Här är en till! Men jag har inte varit där sen 1999 tyvärr...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000