HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nu slutar jag sälja på detta forum!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2003/07/04 :  18:58:02  Show Profile Send Tomas a Private Message
Nu är det snart den tionde intressenten som bara MÅSTE ha XXX, drar ut lite på tiden och har helt plötsligt ångrar sig, har förresten redan inhandlat XXX o.s.v.



Tack o hej

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/07/04 :  19:08:42  Show Profile Send Sentinel a Private Message
Tålamod... Så är livet när man säljer via nätet SÄRSKILT om man satt ut mailadress.

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

misterx28
Member

86 Posts

Posted - 2003/07/04 :  20:06:29  Show Profile Send misterx28 a Private Message
Låt herr'n göra som han vill. Om han inte hittar några seriösa kunder, så varför fortsätta ha besvär? Det fins ingen anledning att bränna upp energi på skräp..
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/07/04 :  22:39:23  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Jag annonserade förra året på säljsidorna för att sälja min Mark Levinson 383. Det var i början på juni. jag fick inga seriösa svar förrän i början på september. I oktober samma dag var det 3 personer som hade bestämt sig för att köpa den. Dom ringde med någon timmas mellanrum. Den förste som ringde köpte den. Så man får ha lite tålamod.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/07/05 :  08:41:17  Show Profile Send Cyber a Private Message
Jag sålde en processor, H/K signatur 2.1 nu i vintras på en annan site dock ..men det tog drygt 3 månader att finna en seriös köpare..så tålamod måste man ha...
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/07/05 :  09:42:28  Show Profile Send Hotspur a Private Message
quote:
jag fick inga seriösa svar förrän i början på september

Det här med seriösa svar är dessutom en rubrik för sig, vad är seriösa svar egentligen? Låt mig ta ett eget exempel:

Jag fick nyligen syn på en trevlig high end-pryl och mejlade följande rader till säljaren: "Vad hade du hoppats få för denna?" Jag skrev inget annat i mejlet. Säljaren hade inte uppgivit ngt pris i annonsen varför jag tyckte att min fråga var en lämplig trevare, det tyckte nu inte säljaren utan avfärdade mig direkt som oseriös: "Bara seriösa svar tack!"

Jag vet inte om denne säljare har något emot mig som person (jag mejlade mitt namn och med min riktiga adress) men annars undrar jag hur han resonerar: Är det så svårt att A) Sätta ut en prisidé? B) Svara ngt i stil med: "Jag hade tänkt mig minst 70 % av nypriset, mindre bud anser jag vara oseriösa och/eller ointressanta"?

Okej, jag sitter ju inte med de ca 30 000:- på fickan som denna affär kanske hade hamnat kring men jag har alla möjligheter i världen att verkligen skrapa ihop de pengarna om jag bara vill. Eftersom jag nu inte ens fick en chans att höra ngt om prylens skick, eller prislapp, så letar/funderar man ju vidare.

Med detta vill jag ha sagt att det inte bara är spekulanter som kan framstå som oseriösa, ngt jag själv lyfte fram i en annan tråd häromdagen.
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/07/05 :  11:31:10  Show Profile Send Klenkar a Private Message
det är sommar!!!!!!!!!
kinda slow season for buy/sell
bra för de som vill handla, sämre för de som vill sälja.
mnvdd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

misterx28
Member

86 Posts

Posted - 2003/07/05 :  11:41:12  Show Profile Send misterx28 a Private Message
Vad fasiken menar ni med seriösa svar. Är detta reklam för det svenska folkhemmet och vända andra kinden till? Om han inte upplever maximal service, så tycker jag att det är perfekt att han låter bli att sälja här.
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/07/05 :  12:03:59  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Perfekt? Maximal service?? Folkhemmet???
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/07/05 :  12:06:22  Show Profile Send Cyber a Private Message
misterx28...Här finns det några lösa trådändar att dra i... med seriösa svar..eller som i mitt fall Citat "seriös köpare"..om man lägger ut ett pris på en hifipryl och får svar som ligger 50 % under begärt pris..känns inte så aktuellt..att besvara..resten kan man väl tänka själv..

Edited by - Cyber on 2003/07/05 12:06:56
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2003/07/05 :  13:41:57  Show Profile Send Tomas a Private Message
En SERIÖS köpare/intressent sägar inte att han SKA ha produkten och sen ändrar sig. En SERIÖS köpare/intressent är ärlig och håller inte på att fulfiska, försöka ha kvar säljaren medans han /hon kikar på andra produkter utan att förtälja detta. Jag har köpt och sålt en hel del hifi under mina audiofilår. När jag hittade hifimagasinet var jag salig och när hififurum.nu startade var jag hemma. När Helje gav upp magasinet började det bli ett MP3 och mobiltelefon magasin mer och mer. Och idag hör man om blåsningar och X-boxar där(har faktiskt själv blivit lurad). Och nu känns det som detta forum också börjar bli lite av ett MP3 och hårddisk-forum emellanåt, och när efter igår, 9st intressenter från detta forum har varit någon form av lycksökare. N har en hört av sig igen från detta forum, men som känns mkt mer seriös än någon hittils. Han har varit nyfiken länge men ALDRIG tagit sig vatten över huvet, så jag hoppas att det inte rinner ut i sanden för min självkänslas skull om inte annat.

quote:
Om han inte upplever maximal service, så tycker jag att det är perfekt att han låter bli att sälja här.



MiserX28:Är du dum eller provocerar du bara!!?


Hursomhelst tar jag ett sommaruppehåll från detta forum och kikar in ihöst igen för att se vad som utvecklats.


Tack för allt, ni har varit BÄST ÄVEN moderatorerna

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/07/05 :  16:03:13  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Välkommen åter Tomas!

Nätet är inte en säker handelsplats och det opersonliga gör att några gör saker som normalt inte skulle vara möjligt för dem.

De oseriösa och lurendrejarna i olika skalor finns på alla nät och forum, så även vårt. Ta alltså referenser här på forumet, gärna via PM, eller maila oss moderatorer om ni är osäkra alternativt råkat illa ut.

mvh

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

misterx28
Member

86 Posts

Posted - 2003/07/05 :  18:45:55  Show Profile Send misterx28 a Private Message
Tomas. Tackar som frågar.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/07/05 :  19:12:09  Show Profile Send Larsho a Private Message
misterx28

Ge dig nu !!!! Thomas har helt rätt

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

misterx28
Member

86 Posts

Posted - 2003/07/05 :  19:25:04  Show Profile Send misterx28 a Private Message
Larsho. Jaså, har han det? Är det den finfina nationalhjälten som talar.. Och du Larsho. Var så snäll och lägg inte orden i munnen på mig, utan jag respekterar dig för vad du tycker. Och jag tycker att jag också förtjänar lite respekt/integritet.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/07/05 :  19:26:51  Show Profile Send Larsho a Private Message
Misterx28

Det var inte uttalandet om dig jag avser utan följande !!! Ibland skall man inte vara så snabb att replikera

En SERIÖS köpare/intressent sägar inte att han SKA ha produkten och sen ändrar sig. En SERIÖS köpare/intressent är ärlig och håller inte på att fulfiska, försöka ha kvar säljaren medans han /hon kikar på andra produkter utan att förtälja detta. Jag har köpt och sålt en hel del hifi under mina audiofilår. När jag hittade hifimagasinet var jag salig och när hififurum.nu startade var jag hemma. När Helje gav upp magasinet började det bli ett MP3 och mobiltelefon magasin mer och mer. Och idag hör man om blåsningar och X-boxar där(har faktiskt själv blivit lurad). Och nu känns det som detta forum också börjar bli lite av ett MP3 och hårddisk-forum emellanåt, och när efter igår, 9st intressenter från detta forum har varit någon form av lycksökare. N har en hört av sig igen från detta forum, men som känns mkt mer seriös än någon hittils. Han har varit nyfiken länge men ALDRIG tagit sig vatten över huvet, så jag hoppas att det inte rinner ut i sanden för min självkänslas skull om inte annat.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död

Edited by - Larsho on 2003/07/05 19:28:02
Go to Top of Page

misterx28
Member

86 Posts

Posted - 2003/07/05 :  19:32:48  Show Profile Send misterx28 a Private Message
Förstår inte vad du menar riktigt, men ok.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/07/05 :  19:34:31  Show Profile Send Larsho a Private Message
Jag menar bara att jag förstår varför han vill ge upp
har själv råkat ut för sådana oseriösa personer, och jag
lovar att de är fler än man tror

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

misterx28
Member

86 Posts

Posted - 2003/07/05 :  19:37:42  Show Profile Send misterx28 a Private Message
Ok, men du var ju på mig och skrek. Det är det jag inte kan luska ut riktigt? Om inte en människa orkar sälja pga. av folk som drar sig ur. Kan han ju inte bli tvingad att fortsätta bara för att det anses brukligt. Det var det jag reagerade på.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/07/05 :  19:56:18  Show Profile Send Larsho a Private Message
Det beror ju på vilket sätt de agerar vid svar på
annonser, men att hoppa på Thomas för sin åsikt är lite
väl magstarkt, that´s all

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/07/05 :  21:11:44  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Jag har gjort ett antal affärer via detta forum och nästan bara upplevt det som positivt.

Kan med god hand rekommendera att handla med t.ex. Pjotre, Drgreen, Roq, Larsho med flera som jag har gjort affärer med utan problem.

Say's who!?
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/07/05 :  21:13:10  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Det bör tilläggas att jag alltid har som vana att tala med personen i telefon innan en affär avslutas. Helst på vanlig "fast" telefon och inte mobil.

Say's who!?
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/07/05 :  21:23:30  Show Profile Send Larsho a Private Message
hali

Tack för det, även om jag inte direkt kommer ihåg affären

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/07/05 :  21:36:39  Show Profile Send srv a Private Message
Att sätta in en annons på nätet och tro att det bara finns seriösa människor är inte lite naivt.
Än värre när säljaren sätter ett ALLDELES för högt pris och sen surar för att hans ockerpris inte gick att få..............
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/07/05 :  21:41:27  Show Profile Send Larsho a Private Message
Att sätta in en annons på nätet och tro att det bara finns seriösa människor är inte lite naivt.
Än värre när säljaren sätter ett ALLDELES för högt pris och sen surar för att hans ockerpris inte gick att få..............





Det gäller väl alla annonser så väl som hifi och andra saker, men
det var sättet att på hur man är oseriös det handlade om

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2003/07/05 :  21:52:31  Show Profile Send Flint a Private Message
Skambud är bara att skratta åt. Sen släpper man inte varan förrän man har fått alla pengar. Det gäller väl privat försäljning över huvud taget. Vari består problemet?
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000