HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 3:e gången gillt!!??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/07/02 :  21:08:24  Show Profile Send Snutten a Private Message
Nu har jag äntligen fått mina nya högtalare och denna gång verkar de ok! Första paret var begagnade men jag blev sugen på nya så de gick tillbaka. 2:a paret hade lackskador så det blev tillbaka med dem också (himla irriterande). Nu 3:e gången kollade jag i butik att de var ok innan jag tog hem dem (enligt butiken hade även generalagenten kollat dem innan leverans) och de verkar hela !
Så nu ska de spelas in ordentligt så grannarna får det inte lätt närmaste tiden . För dem som inte vet kan jag nämna att det är ett par Revel M20 stativare.

Edited by - Snutten on 2003/07/02 22:55:35

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2003/07/02 :  21:12:56  Show Profile Send Jazz a Private Message
Hoppas att allt fungerar åt dig denna gång!!!
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/07/02 :  21:32:06  Show Profile Send Snutten a Private Message
Tack Jazz! Ja man hoppas ju att det är ok denna gång men jag vågar inte ropa "hej" ännu.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/02 :  22:29:52  Show Profile Send MartinH a Private Message
Du skulle ha valt Totem så hadde allt fungerat från början !! *L* Nä jag skämtar bara Snutten..Ska bli kul och höra din åsikter och tankar om hur det blev sen ( menar med I-3 )..

Men man kan bli lite små sur över mindre så jag hoppas att du hadde ett bra tålamod mot säljaren !!
/Martin
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/07/02 :  22:51:45  Show Profile Send Snutten a Private Message
Jo det krävde lite tålamod men det verkar ordnat sig till slut. Kanske det blev 3:e gången gillt, vi får se. Utseendemässigt är de jättefina men de låter lite "instängda" nu i början, inte samma liv i dem som de begagnade men jag får ha lite tålamod så blommar de väl ut. Angående Totem: även om du skämtade lite så tror jag att hade jag valt Totem så hade nog det gått väl från början, Totem har säkert utmärkt kvalitétskontroll. Det som gjorde att jag fastnade för dessa Revel är att jag tycker att de spelar med pondus och djup bas (faktiskt känns en sub inte så nödvändig även om det säkert skulle ge resultat) för sin storlek samt att de låter homogent och dynamiskt. Sen blev jag mycket förtjust i utseendet (hehe jag vet men det spelar faktiskt en viss roll ). Och av det lilla jag hört är det (kanske) nästan nödvändigt med en subba till Model 1 Sign. för att få det rätta trycket i basen!? (rätta mig om jag har fel) och jag tycker som sagt revelarna klarar sig bättre där. Men jag återkommer med en riktig "recension" när jag spelat in dem ordentligt!

Edited by - Snutten on 2003/07/02 23:03:49
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/02 :  23:08:58  Show Profile Send Bravo a Private Message
Ja hoppas verkligen att allt fungerar denna gång.
Inspelningstiden kommer man ju aldrig undan.

Lycka till!

Bravo
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/07/02 :  23:16:17  Show Profile Send Snutten a Private Message
Tackar Bravo! Det kan vara lite kul att höra hur högtalare förändras vid inspelning, och veta att de (förhoppningsvis) kommer låta allt bättre ju längre man spelar .
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000