HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Placering av bas samt slav - kinkigt??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/07/01 :  11:58:28  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Har planer på att placera dem i drygt 45 graders vinkel (tror jag) till varann i en cylindrisk låda (ena elementet mot klockan 22 andra mot klockan 14).

Tror ni man kan få problem med det?

Kan det bli problem med att det är en cylindrisk låda?

Det borde iaf bli jäkligt styvt!

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/07/01 :  12:09:00  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
låter mer som ca 120 grader

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2003/07/01 :  13:12:52  Show Profile Send AndersP a Private Message
Varför inte en i botten och en i toppen? Då slipper du försvaga lådväggen med stora hål. Tänk på en vanlig ölburk tex. När man tar hål i den blir den ju väldigt sladdrig.

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/07/01 :  13:31:54  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Har funderat på det, men jag tror det blir tillräckligt stabilt med 50mm väggar + stagningar

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

Magnus Lindqvist
Member

115 Posts

Posted - 2003/07/01 :  13:57:59  Show Profile  Visit Magnus Lindqvist's Homepage Send Magnus Lindqvist a Private Message
Slaven bör nog inte placeras horisontellt då tyngdlagen gör sig påmind!

http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=Magnus%20L#10291
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/07/01 :  14:05:41  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
1 av skälen till att jag inte vill ha den så. Eller så e det snarare en tumregel att inte placera så..

Jag vill ha nått annorlunda inte en fyrkantig låda bara, så ni får gärna komma med förslag. Men mitt eget är jag lite inne på just nu..

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...

Edited by - Dazzin on 2003/07/01 14:06:47
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000