HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 BRAUN snövit eller?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/06/30 :  22:34:23  Show Profile Send mace a Private Message
HEJ HOPPHar blivit förärad en Braun Schneewittchensarg 2, från 60-talet Snygg som F*N (mycket snyggare än vad bilderna här gör gällande) med två st mjukt avrundade Braun högtalare med aluminiumgaller, allt i vitt

Jag har ingen aning om den har haft ngt annat namn eftersom jag inte kunde se ett enda namn på den som den stod, ville inte börja vända o vrida för mkt (skåda inte given....) men allt funkar och låter helt OK, Förutom nålen som är som kokt spagetti i upphängningen En god vän till familjen trodde det kunde varit modell AUDIO 310!?!

Är det ngn som vet något om denna vackra skapelse som kommer pryda ett av våra (många?) rum när vi flyttar till Sverige nästa år?

Ps. den står i Sverige och jag han bara umgås med den i 10 minuter innan jag for tillbaka hit

Hoppas på svar Magnus

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3333491517&category=10625&rd=1

Ändrade rubriken från versaler till gemener.

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Edited by - mace on 2003/06/30 23:20:46

chg
Member

171 Posts

Posted - 2003/07/01 :  00:01:18  Show Profile Send chg a Private Message
En sådan hade min farsa när jag växte upp, man blir ju riktigt nostalgisk!

Detta var även min första handgripliga kontakt med HiFi då jag till hans förskräckelse som treåring lyckats smyga in tidigt en morgon och börjat undersöka vad som fanns under skivtallriken...

Nåväl, kvaliteten på det tyska bygget var hög så inget gick sönder.
Tyvärr finns den ej kvar då den byttes in mot nyare Braun-anläggningar på 70-talet.

Mycket snygg tidlös design, med dåtidens mått mätt var det nog heller inget större fel på ljudkvaliteten, speciellt inte för att vara en kompaktanläggning.
Hittade en trevlig sida för ett tag sedan där det finns mycket info om Braun inom Radio och HiFi

http://www.radiodesign.de

Grattis till fyndet och lycka till !

/Mvh chg
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/07/01 :  00:18:49  Show Profile Send mace a Private Message
Tjohoooo

Tackar för finfina länken

Magnus

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000