HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Philips HP890?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/06/30 :  20:09:48  Show Profile Send Jadde a Private Message
Nåt att ha? Hifi & musik tycktes gilla den, men det behöver ju inte betyda så mycket... Några som har lyssnat? Såg dem för 795 spänn på onoff.


These phones knock the pants off the AKG 501, Senn HD600, Senn HD590, Senn HD535 and Grado SR80 and they do it by quite some margin. For rock music and jazz they are simply unbelievable. Track 2 ( CD1) of Roger Waters "in the Flesh" CD nearly made me jump out of my skin when that glorious bass kicked in... it was like being at the concert again!

"here's a demo of what high end headphones can sound like" without actually being one... it's hard to describe



Edited by - Bernt Jansson on 2004/11/27 05:53:11

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2003/06/30 :  20:25:14  Show Profile Send AKA a Private Message
Köp dem på fyndbörsen för 650:-
Det gjorde jag.
De är grymma. Särskilt med ett Audigy 2 som jag har!
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/06/30 :  20:29:58  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Jag har ett par till salu annars: 500:- inkl. kartong och frakt.
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/06/30 :  20:35:11  Show Profile Send Jadde a Private Message
Hmm, varför sälja? Vill helst prova innan.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/06/30 :  20:43:07  Show Profile Send f95toli a Private Message
Har också haft ett par ett bra tag, är mycket nöjd.
De verkar dock kräva en del av hörlursförstärkaren, på vissa skivor får jag lite distortion som jag gissar beror på att förstärkaren slår i taket.
Go to Top of Page

sound4pleasure
Member

180 Posts

Posted - 2003/06/30 :  21:31:59  Show Profile Send sound4pleasure a Private Message
Beställ dem annars på Ginza för 649:- nästa gång Du skickar efter skivor. Praktiskt!

Förövrigt tycker jag dessa lurar låter mycket trevigt, troligtvis oslagbart för det priset.

- Just Another Foolish Stringbender -
Go to Top of Page

geten
Member

320 Posts

Posted - 2003/06/30 :  22:14:24  Show Profile Send geten a Private Message
Har också ett par, låter fantastiskt! För priset är dom nog oslagbara som sound4pleasure säger :)

// Johan
Go to Top of Page

KentTomas
Member

198 Posts

Posted - 2003/06/30 :  22:17:42  Show Profile Send KentTomas a Private Message
Hifichoice ger dom 5 stjärnor
har även blivit utnämnda till Best buy.

http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=1572
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/06/30 :  22:21:36  Show Profile Send FCX a Private Message
Kan inte mer än hålla med den goda kritiken. En helt okej, eller snarare väldigt okej lur för de pengarna!

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/06/30 :  22:26:01  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Håller med om det är en av dom bästa lurarna i den prisklassen, jag har dock inga själv. Men 795:- är det rekommenderade priset, så OnOff var ju inte speciellt billiga (den här gången heller )

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/06/30 :  22:29:36  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Prova Koss Porta Pro innan du köper. Små och fjantiga? Visst, men ljudet är kanon. Fattar inte att det går att få sån bas i så små lurar, men det kan man tydligen. Jag lyssande på mina i typ 2 sekunder innan jag slog till. Det fina med dom är att man lätt kan ta med dom på resor, jobb etc.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/06/30 :  22:30:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jag köpte "lillebror" HP840 för 300:- på, håll i er nu,

Gekås i Ullared!!!!!!

De låter riktigt bra faktiskt.

Vänligen, P

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/06/30 :  22:33:20  Show Profile Send Jadde a Private Message
Intressant, men pallar en bärbar MD-spelare att driva dessa?
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/06/30 :  22:39:26  Show Profile Send f95toli a Private Message
Beror nog på vilka krav du har. Jag kör mina HP890 med en bärbar CD-spelare rätt ofta och det låter som sagt var väldigt bra, det finns visserligen tendenser till distortion i vissa låtar på vissa skivor om man spelar på hög volym (typ kvinnlig sångerska som sjunger rock) men det har jag upplevt när jag kopplat dem till vissa vanliga stationära spelare också.

Personligen tror jag att man är tvungen att investera i en separat hörlursförstärkare om man ska få riktigt bra ljud från ett par "riktiga" hörlurar typ HP890.
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2003/06/30 :  23:22:03  Show Profile Send Sondek a Private Message
Har själv både HP 890 och ett par Koss Porta Pro.

HP 890 fungerar utmärkt till när jag driver dom från hörlursutgången på mitt Linn Wakonda försteg.

Till bärbart spelar Koss Porta Pro mycket lättare och med en imponerande bas.
HP 890 är inte helt lätt att driva från en freestyle och det blir nästan tråkig att lyssna på.

Kopplat till hemma anläggningen så ger dock HP 890 en mycket mer detaljerad ljudbild och där hänger inte Kossen riktigt med.

HP 890 sitter också väldigt bra (åtminstone på min skalle) med riktigt sköna öron muffar som stänger ute omvärlden på ett effektivt sätt då man ska finlyssna.

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/06/30 :  23:23:03  Show Profile Send Jadde a Private Message
Sondek: Vad har du för freestyle?
Go to Top of Page

kasra
Member

588 Posts

Posted - 2003/06/30 :  23:42:20  Show Profile Send kasra a Private Message
HP890 fungerar inte bra med någon av mina MD:n e90 & r90...
Dom verkar kräva endel "kräm"... även om du kopplar man kopplar till uttag som finns på stationär enheter.

komfort... ja massa väldigt behagliga, men ack så klumpiga - inget man går omkring med.

Dom lider av kvalitetsproblem, ja har 2st 890or båda har spruckit i plasten där huvudbågen är monterad till lurbågen. ena luren är helt av

ljudet... bättre än porta pro, mycket mera naturellt, avsevärt mera detaljerad bas.

/kasra

"Pretty girls dont cry"
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/07/01 :  10:52:23  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Felet med Kosslurarna är den exploderande basen. Visst är det imponerande med så mycket bas i en så liten lur, men det blir ju alldeles för mycket av det goda.
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/07/01 :  19:18:14  Show Profile Send Jadde a Private Message
Så var det gjort, har köpt mig ett par Philipslurar. Fast det blev en något enklare modell... Nämligen HL 125 Låter dock helt ok, betydligt bättre än de som följde med.


Edited by - Jadde on 2003/07/01 20:11:27
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000