HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ska jag eller........?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/06/30 :  19:35:54  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Jag vet inte hur jag ska göra,jag har möjlighet att köpa en sony scd-xb940 qs för 1500:- och sen modda den för ca.3900:- hos Harmony design,(digitala utg. och analoga för sacd + en hel del annat småpyssel typ ny nätbrunn).
Det jag har idag är en sony cdp-xb 930e som jag tänkt att modda till rent drivverk(ca.4500:-),kan 930:an vara bättre som drivverk, nu känns det som om jag får sacd på köpet.
Är det nån som har några synpunkter är jag mer än tacksam.

ombud för Intelligent Sound

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2003/06/30 :  19:42:08  Show Profile Send yalpa a Private Message
Den läser inte CD-R och det vill man ju ha.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/06/30 :  20:12:23  Show Profile Send Bravo a Private Message
Men xb940 är ju ett fynd för de pengarna och modifierad lär den ju inte bli sämre.

Bravo
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/06/30 :  20:24:15  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Hm.. Valet står alltså mellan en spelare som kan spela SACD men inte CDR (940) och en som inte kan spela SACD men kan spela CDR Jag skulle aldrig valt ngn CD-spelare som inte kan spela CDR, däremot håller jag med om att 940 nog måste betraktas som ett fynd för de pengarna - om man inte vill spela CDR och bara tänkt använda den som SA/CD-spelare i största allmänhet...
Mitt råd: Behåll och modda din 930!
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/06/30 :  20:47:53  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Måste säga att jag är ytterst tveksam till dessa moddningar. Jag säger inte att det inte blir bättre. Men att lägga 4500kr på en cd som ny kostar runt 4000kr ny tycker jag känns fel.
För 8500kr får man en ganska vettig spelare. Kanske en FIX, en Arcam eller varför inte en Vincent CD3?

Fundera noga innan du lägger så mycket på den spelare. Desutom lär du aldrig i närheten få tillbaka det om du säljer begagnat. En moddning brukar sällan höjja begagnatpriset, ibland tom tvärt om.

Say's who!?
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/06/30 :  21:09:13  Show Profile Send Bravo a Private Message
Ligger nog en del i det där med andrahandsvärdet men köp den ändå, för de pengarna är det ett fynd. Priset 4000 var efter prissänkningen när Sony skulle börja kränga flerkanals SACD, ny kostade den ca 10 000 kr.

Personligen tycker jag att de olika hembränningsformaten är ganska ointresanta, problemet är snarare att få tag på bra inspelningar överhuvudtaget.

Bravo
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/06/30 :  22:13:47  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Tror nog att jag köper 940 och moddar den, cdr får nog komma i andra hand då jag oftast köper "fin-cd skivorna".
Isåfall får jag väl sälja 930:an.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/07/01 :  10:01:05  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Visst, kan du leva utan CDR (och är nyfiken/sugen på SACD) så är det förstås helt rätt, du får ju lätt samma pengar för din 930 som du nu betalar för 940! Den lär dessutom låta suveränt efter modifiering av utgångssteg etc.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000