HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Digital förstärkare, Spectron, Veritas, någon?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2002/06/18 :  13:43:47  Show Profile Send markku a Private Message
Ni, som driver med tung hifi: har någon tänkt att provlyssna på digitala förstärkare, så som Spectron och Veritas?

Skulle inte vara problem med provlyssning, ni har ju Audioprophile i Malmö.



Spectron



Veritas

Audioprophile

det vore riktigt interessant att höra om era synspunter.

mvh
Markku

< Support North American Drillers >

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2002/06/18 :  19:50:56  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Hej Markku!

Provade en Spectron Musician II för ett par år sedan...trevlig liten förstärkare...
Framförallt låter den väldigt mjukt o behagligt...men kanske saknar lite dynamik o fart.
Låter rörlikt helt enkelt...
Skulle lånat hem den igen för en andra utvärdering men då hade enda exet som fanns hos Golden Age gett upp.
Den gången blev det en Plinius istället...

Låna hem en o prova, helt klart intressant i den prisklassen.
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/06/18 :  21:33:54  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:

Ni, som driver med tung hifi: har någon tänkt att provlyssna på digitala förstärkare, så som Spectron och Veritas?

Skulle inte vara problem med provlyssning, ni har ju Audioprophile i Malmö.



Spectron



Veritas

Audioprophile

det vore riktigt interessant att höra om era synspunter.

mvh
Markku

< Support North American Drillers >



Vad det gäller Audioprophile så är jag nästan säker på att det inte är en affär. Bor i Malmö området och har aldrig hört talas om affären, däremot har jag hört talas om Klangerstedt som ligger bakom. Jag har inte tittat på hemsidan så noga, men den är mycket tjusig. Dock väcks en konstig tanke, varför sälja produkter i Sverige i dollar, varför är sidan på engelska?

Jag har faktiskt en digitalförstärkare hemma för tillfället, det är en Bel Canto Evo 200.2. Jag har förmånen att kunna låna lite prylar ibland, och när det gäller Bel Canton är jag glad att jag gjorde det. Det har varit en fantastisk upplevelse. Den är inte speciellt digital i sin karaktär. Sterophile har ju A-class på den, det ligger nog något i det

Mvh
Audionet
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2002/06/19 :  09:31:32  Show Profile Send markku a Private Message
quote:



Vad det gäller Audioprophile så är jag nästan säker på att det inte är en affär. Bor i Malmö området och har aldrig hört talas om affären, däremot har jag hört talas om Klangerstedt som ligger bakom.

Mvh
Audionet




Jag tänkte också så, Audioprophile kan inte vara en vanlig butik. Får mig att tänka på en entusiast här, som förer KR Enterprise, Klyne, Simon Yorke, Jan Allaerts och Reference 3A: han har daglig jobb med nånting helt annat, men musikkrummet i hans lägenhet är basen till salg av sådana exclusiva prylar till sanna kännare, och djungeltrommor gör jobbet.

mvh
Markku

< Support North American Drillers >
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000