HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lindvall - krstd?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/06/14 :  14:04:26  Show Profile Send n/a a Private Message
Tjenare... Antar att det finns en del som har SAP, men måste ju fråga... Är du som jag, en dirty-besökare? :o)

//A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the sea

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/06/14 :  14:06:45  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

har du hicka?
vad menar du?



---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/06/14 :  14:13:59  Show Profile Send n/a a Private Message
Dirty är en skiv/hifi affär... Det lät på presentationen som att det kunde vara en som jag snackat med lite... Var bara tvungen att fråga... no offence... Trevlig kille för övrigt....

//A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the sea
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/06/14 :  14:19:25  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message


?


---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/06/14 :  14:20:54  Show Profile Send Pjotre a Private Message
quote:

Dirty är en skiv/hifi affär... Det lät på presentationen som att det kunde vara en som jag snackat med lite... Var bara tvungen att fråga... no offence... Trevlig kille för övrigt....

//A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the sea!



Vem "pratar" du med???
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/06/14 :  14:25:18  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

gosch... har blixten slagit ner eller?


---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/06/14 :  14:29:59  Show Profile Send n/a a Private Message
Med A ( såklart)!!

Tack, jo nog är A trevlig allt( den lille smutspojken;)


Mvh A
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/06/14 :  14:43:11  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

he!

jasså!! flcikvännen drog ur kablarna ur prylarna hemma, för det ska nog åska snart....


---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/06/14 :  14:48:49  Show Profile Send n/a a Private Message
Audiomaniker.. hehe... :o)

Lindvall... :o) Undrar bara om han är den jag tror han är... annars no offense.... calmdown boys.. :o)

//A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the sea
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/06/14 :  15:01:48  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Ranefjord, vad är "dirty"? Någon fin skivbutik, eller vad menar ni?
Postade du fel, eller va det som vanligt nått jag inte förstod?

SAP? kanske Audiomaniker - hemligt språk




---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/06/14 :  15:11:34  Show Profile Send n/a a Private Message
Puh,,, det här blev förvirrande märker jag.. :o)

Lindvall, en användare 'här'. Han har SAP grejer. "SAP=hifiprodukt"
Dirty är en, samlingsplats i Kristianstad för hifi tokiga, skulle man kunna säga. Suverän affär..

Undrade om Lindvall är från Kristianstad... thats it... no problems.. :o) Kan ju iofs vara vem som helst, men det är väl inte förbjudet att fråga? :o)



//A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the sea
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/06/14 :  15:14:50  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Fräckt..

ja det finns många bra hifibutiker! Speciellt roligt
när man kan fastna ett timma eller två med någon som
jobbar på en butik, och bara snacka en massa hifi..

T.ex. på hifi art är det mkt lätt att fastna, gjorde
det ett par gånger med kent där, han är så jäkligt
trevlig tycker jag!

Synd de inte har nån hemsida.. De är juh också
rätt okända, dock inte för de mer entusiastika!

ha det!!

.n


---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2002/06/17 :  22:06:56  Show Profile Send lindvall a Private Message
Hi hi, jodå Ranefjord, nog har du rätt! Om ett tag har jag flyttat in i min nya lägenhet så då är du välkommen att spisa rör från Italien.

Förtydligande för oinsatta: Dirty music är en samlingsplats för vinylälskare (beg vinyl + cd) i Kristianstad. Där finns även lite hifi, så som Carlsson, Rega, Pro-ject, Music hall, Audio Analogue, Quad...

Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2002/06/17 :  22:08:42  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Vem driver Dirty music?

Skall kika in där!
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/06/17 :  23:22:16  Show Profile Send n/a a Private Message
s.m.f: Dirty drivs av ... Dirty... :o) vet inte om det är smart att ge ut namn på forum så jag skippar det. Affären ligger vid statsbiblioteket i Kristianstad. Öppet tis 17:00 -->, Fre 15:00 -->, Lör 14:00 (tror jag) -->. Det är 'i min uppfattning' en affär som måste besökas. Det är mer som en samlingsplats egentligen... Och vi talar vinyl nu... När du ändå är i områdena så cyklar du ner till stranden i Åhus eller Yngsjö. Detta är en order! :o)

Lindvall: Tjenare, tjenare... Hur går det med SAP projektet? Själv är väl 'bas utrustningen' färdig. Väntar också på att flytta och då blir det andra bullar. :o)

//A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the sea
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/06/18 :  00:50:57  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Är det där som havet har kört upp en sandvall som är tallbeväxt en par hundra meter från vattnet? Furuboda? Fallet i Degerberga?

En fin ända av Sverige! Några mil därifrån ligger Brösarps backar, ni vet där korna från Bregottfabriken håller till i reklamen....
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/06/18 :  01:44:08  Show Profile Send n/a a Private Message
Sladd: Det stämmer ganska bra. Mycket fina stränder. Brösarp, Simrishamn o co är inte helt tokigt. Skulle lätt kunna tänka mig en liten stuga på slätten o spela Zelmani för kossorna. :o)


//A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the sea
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2002/06/18 :  06:58:16  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Ranefjord tack för infon

Har dirty någon internet sida?
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2002/06/18 :  11:20:51  Show Profile Send lindvall a Private Message
>>>s.m.f Nej, Dirty music har ingen hemsida tyvärr. Om jag ska vara riktigt ärlig så tycker jag själv inte att det låter så bra i butiken, men i vilken butik gör det det? Tydligen så är det på gång lite Quadelektrostater men jag vet inte vilken tidsplan det ligger på. Nu finns det bara Carlsson att lyssna på där, och personligen ger det inte mig så hemskt mycket.

Däremot har jag tyckt mig höra lite likheter mellan Quadelektrostater och Carlsson, naturligtvis är det grym skillnad, men som jag upplevde det så delar dom vissa karaktärsdrag.

s.m.f, du är välkommen att höra av dig om du kommer till trakterna, så kan även du få tillfälle att lyssna på italiensk rörmagi om jag har hunnit få ordning på grejorna till dess.

För övrigt så håller jag med ovanstående talare om Österlens förträfflighet och vackra natur. Furuboda och Brösarp är välbekanta ställen....

Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/06/18 :  16:12:02  Show Profile Send n/a a Private Message
Tjenare alla..

Precis som Lindvallm säger så gör inte affären utrustningen full rättvisa, men man hör var man hamnar. Personligen tycker jag att Quad66-606 till Carlsson 51.2 låter fantastiskt. Även OA14 har sina stunder "vilken klang!" men jag skulle inte vilja leva med dem. Lite för ljusa för mig (eller var det elektroniken?). Men det är egentligen inte hifin och skivorna som är det stora, utan affärens känsla. Det är värt mycket. Sann entusiasm.

Tycker oxo att ESL har en del likheter med Carlsson. Quad77-707 till ESL989 är det ärligaste och trevligaste jag hört hittills. Ingenting som sticker ut, allt låter som det skall.


//A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the sea
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/06/19 :  01:43:58  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:

>>>s.m.f Nej, Dirty music har ingen hemsida tyvärr. Om jag ska vara riktigt ärlig så tycker jag själv inte att det låter så bra i butiken, men i vilken butik gör det det? Tydligen så är det på gång lite Quadelektrostater men jag vet inte vilken tidsplan det ligger på. Nu finns det bara Carlsson att lyssna på där, och personligen ger det inte mig så hemskt mycket.

Däremot har jag tyckt mig höra lite likheter mellan Quadelektrostater och Carlsson, naturligtvis är det grym skillnad, men som jag upplevde det så delar dom vissa karaktärsdrag.

s.m.f, du är välkommen att höra av dig om du kommer till trakterna, så kan även du få tillfälle att lyssna på italiensk rörmagi om jag har hunnit få ordning på grejorna till dess.

För övrigt så håller jag med ovanstående talare om Österlens förträfflighet och vackra natur. Furuboda och Brösarp är välbekanta ställen....




Hej Håller också med ovanstående angående Österlen då jag bor i YSTAD.Kul med en som säljer Quad så långt söderut.Trodde bara det fanns i Stockholm och norröver.Använder själv Quad 44 & Esl 63 tillsammans med 100 watts rörmonoblock.Låter bra tycker jag
Mats
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2002/06/19 :  10:44:56  Show Profile Send lindvall a Private Message
Jag talade med "Dirty" igår, och det är väl inte 100% klart, det är inte lätt för en entusiastbutik att fixa fram all cash som behövs, men förhoppningsvis blir det ordentligt med Quad där också...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000