HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Nybliven DIY:are!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

geten
Member

320 Posts

Posted - 2003/06/29 :  21:42:22  Show Profile Send geten a Private Message
Hej!

Har nyligen fått tillgång till en egen "verkstad" skulle han kunna säga, och eftersom jag väldigt länge vart sugen på att bygga egna högtalare, stereo-rack etc så föll det sig ganska naturligt att nu börja med det!

Det är inte någon avancerad verkstad med massa maskiner och liknande utan bara mer ett ställe att vara på. Så undrar jag lite vad man behöver för saker och materialval och liknande.
Jag är nybörjare och har alldrig byggt något själv innan (förutom en baslåda till bilen i yngre dagar)men jag kan nog säga att jag inte har tummen mitt i handen iaf

Hur som helst tänkte jag börja med att bygga ett par stativare, vilka vet jag inte och hoppades på att ni här på forumet kunde ge mig lite tips på ritningar, element etc....
Budgeten jag har är ca 3000:- ex lådmaterial! Detta kommer bli mer ett första projekt för att prova på att bygga själv och se hur det blir.... senare om detta projekt blir bra så kommer jag att sälja mina nyvarande högtalare och bygga ett par egna i den lite högre klassen... för jag kommer nog inte nöja mig med dessa då jag e ganska kräsen

Något som gjort att jag dragit mig för att bygga själv har varit det här med filter och sånt, jag kan verkligen inget om detta och var man ska dela dom och allt va det heter, jag vet inte ens vad det innebär så om någon känner för att förklara lite så är jag tacksam
Men efter att ha kikat lite på filter ritningar så verkar det inte vara så svårt ändå?