HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Nya hörlurar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SeWs
Starting Member

7 Posts

Posted - 2003/06/28 :  23:43:17  Show Profile Send SeWs a Private Message
Hmm, funderar nu verkligen på att köpa mig ett par "bra" hörlurar. Mitt hifi köp gått i stöpet(pga pengabrist och för stora krav :) ), men jag vill inte lägga ut hur mycket pengar som helst, dels eftersom jag bara har datorn att driva dom med och för att det finns andra saker på min önskelista också.
Funderar på ett par sony mdr780 som jag kan få för 900kr, tycker om dessa, de är jävligt sköna, jag har bra erfarenheter av sony och de ser/känns jävligt bra kvalitetsmässigt. Mdr580 har fått ganska bra betyg och mdr780 kan väl inte var sämre? Ljudet är ju inte allt(aj slå mig inte nu).
Finns det nån här på forumet som har ägt/äger eller testat dessa hörlurar eller har några andra bra förslag på hörlurar för kanske tusenlappen(1500 är för mycket).

Orkar inte komma på nåt nu men vänta bara...

Edited by - Bernt Jansson on 2004/11/27 05:54:58

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/06/28 :  23:48:14  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Nu är detta väl för mycket pengar men annars en grym lur till bra pris:
http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=15400


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

SeWs
Starting Member

7 Posts

Posted - 2003/06/29 :  00:08:22  Show Profile Send SeWs a Private Message
JO det känns lite överdrivet att köpa en av de värsta och 2000 kronor är lte för mycket.

Orkar inte komma på nåt nu men vänta bara...
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/06/29 :  02:02:05  Show Profile Send marbrink a Private Message
Mitt tips är Grado SR60. Sen säljer jag även ett par Sennheiser HD497 för 500 kr inkl. frakt(ord pris 800 kr). Jag har en som är lite intresserad av dom.
Kolla länken: http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=313&menu=1
Sony mdr780 tror jag inte är något att hänga i julgranen i alla fall inte för de pengarna de kostar.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/06/29 :  02:04:12  Show Profile Send marbrink a Private Message
HD600 är inte att tänka på! Om du ska få dom att låta riktigt bra ska du ha en lurförstärkare som kostar minst lika mycket som lurarna.
Go to Top of Page

SeWs
Starting Member

7 Posts

Posted - 2003/06/29 :  11:12:06  Show Profile Send SeWs a Private Message
Vad är det för fel på sony lurarna, tycker inte om hd497 dom är så små och konstiga.

Orkar inte komma på nåt nu men vänta bara...
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/06/29 :  11:26:40  Show Profile Send marbrink a Private Message
dom är inte nåt vidare..lyssna på dom innnan du köper..Philips HP890 krossar mdr780! och philips lurarna är dessutom billigare!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000