HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi porr
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dude
Member

103 Posts

Posted - 2003/06/27 :  10:34:00  Show Profile Send dude a Private Message
http://www.metronome-technologie.com/admin/produit.php?id_titre=125

eller varför inte en CD1V

pillnius??
Jobbar som rumsakustiker

Edited by - Pjotre on 2003/06/27 10:35:37

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/06/27 :  10:45:52  Show Profile Send Knoppen a Private Message

Den känner jag igen!

Den spelades på i Amphionrummet på Franfurtmässan häromsistens. Något var lite konstigt med den, för den gav bitfel i ljudet om vartannat. Kan det vara att ljus har fritt spelrum att störa lasern? Den var snygg, men det är ju inte direkt logiskt att utsätta lasern för störande omgivningsljus. Krell t ex har ju en elegant lösning med LCD som gör glaset mörkt då skivan spelas. Om det blir bitfel i ljudet är det kraftiga problem, eftersom normalt så kan fåtaliga bitfel korrigeras helt och hållet korrekt utan att ljudet påverkas. Men blir det för mycket bitfel så ballar även den korrektionen ur.

Så här ser den ut by the way:

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/06/27 :  10:52:11  Show Profile Send Jadde a Private Message
En fet rackare

Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/06/27 :  10:55:14  Show Profile Send Roq a Private Message
Bitfel - är det de här "ticken" man kan höra ibland när skivan är smutsig eller hur hör man det?
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/06/27 :  11:07:14  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Ja precis, det är "tickljuden".

Spelaren ovan på mässan var känslig för alla skivor som vi spelade, både brända och pressade. Kan ju har varit just det exemplerat förstås. Jag har själv aldrig haft problem med någon av mina CD-skivor. De är heller inte speciellt repiga eller fettfläckiga.

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2003/06/27 :  11:54:07  Show Profile Send markku a Private Message
Det finns alltid alternativ, någon som var ute först. Ni minns och känner till väl Oracle?

CD2000:


CD1000:


Läs mera: http://www.oracle-audio.com/index.html

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/06/27 :  15:44:00  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag kan nog tänka mig att dom hadde lite förptoduktions problem med sin Kalista, den är i princip helt ny och jag har svårt att tro att det var nått som ska vara så !! HifiArt i Stockholm är agent för Metronome i sverige och de gånger jag lyssnat på Metronomes cdspelare har det aldrig varit några sådana problem.

Dude: CD1V finns inte längre utan är ersatt av CD2-V, men det är en kanon spelare som ligger i 30000:- klassen och har rör innanför skalet !!
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/06/27 :  20:35:17  Show Profile Send f95toli a Private Message
Appropå bitfel och störningar. Jag funderade lite över VARFÖR CD-splare är känsliga för ströljus. Är det någon som vet vilken centervåglängd en "bra" CD-spelare använder? Och hur bred är FWHM för fotosensorn?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000