HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 hjälp med val av förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2003/06/25 :  21:18:15  Show Profile Send Gottis a Private Message
Hejsan
Jag är på gång att skaffa en ny förstärkare. Eftersom jag inte har någon möjlighet att att jämföra förstärkare själv så hoppas jag på eran hjälp. Jag lyssnar mycket på musik typ Pink Foyd. Den får inte ha en mörk karaktär.jag vill hellre ha ett öppet och en ljusare karaktär. Den ska driva ett par Polk R/T 16 så den bör ha kraft nog att hålla i dubbla 8 tummare. Den får kosta max 12 tusen.

lindbergmalmoe
Member

185 Posts

Posted - 2003/06/25 :  21:54:24  Show Profile Send lindbergmalmoe a Private Message
För de pengarna hittar du en begagnad Amplifix (ca 10-11 tusen) alternativt så har du arcam A75+ samt eventuellt ett extra slutsteg P75, denna kombination ligger dock strax över 13.000 kr, men man kan alltid pruta lite. Jag tror att du hade gillat båda dessa alternativ då båda är analytiska/musikaliska med ett bra driv i utan att lägga till värmen vilket du ville undvika.

Lucka till

Edited by - lindbergmalmoe on 2003/06/25 21:56:24
Go to Top of Page

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2003/06/25 :  22:29:07  Show Profile Send Gottis a Private Message
Tack för svaret lindbergmalmoe. Det kan nog bli en sådan
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000