HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Nu har jag fått hem mikkapslar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/06/23 :  19:38:23  Show Profile Send brumel a Private Message
5 st wm 61b med pinnar från RK gruppen. Men dom glömde o skicka räkning.
Sen har jag en beställning från Digikey på G.
Nu måste jag fixa hållare, kablage och strömförsörjning. Där är jag tyvärr inte så hemma.
Men ni kanske har nåt tips på vad jag ska göra av dom. Pinnarna är till kretskortmontage misstänker jag.

Hifiarkeologen

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/06/23 :  21:42:51  Show Profile Send celef a Private Message
de på rk gruppen är snälla! pinnarna är ju bra, iaf om du tänker börja kränga kalibrerade kapslar, fixa ett snabbfäste och sen är det bara att börja kalibrera kapslar på löpande band! problemet är väl om man vill modda kapslarna enl. linkwitz, ej nödvändigt tycker jag! schema på spänningsmatning hittar du oxå på likwitz website! nu äre bara att hålla tummarna att nagref får fart på nya mikstärkaren!

sound pollution
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/06/23 :  22:16:10  Show Profile Send Nagref a Private Message
Ja den ja! Hade nästan glömt den bland mina tiotal projekt som är på g... eller om de kanske är fler p g a mitt taskiga minne??
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/06/24 :  17:35:15  Show Profile Send celef a Private Message
den som väntar på nåt gott...

sound pollution
Go to Top of Page

Ljudåtervinning
Member

114 Posts

Posted - 2003/06/25 :  21:10:29  Show Profile Send Ljudåtervinning a Private Message
Det är trevligt med pinnar, det märker du när du löder en kapsel utan pinnar
Linkwitz-modden är enkel att göra för två-kabelvarianten. Kapa bara ledningsbanan som förbinder höljet med jord-pinnen med en kniv, och måla den nya anslutningen med silverfärg. Måla med penna är enklast, fast det fungerar med så'n där färg från Kjell&Co också.

Mitt tips är att du moddar enligt tre-kabelvarianten fastän det är krångligare. Då kan du bygga en generell mic-preamp där du kan byta kapslar, även omodifierade. Ungefär så har jag gjort.

__Ont om idéer har jag ont om!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000