HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 thorens td 166 mk5, pris?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/06/23 :  13:46:55  Show Profile Send niklass a Private Message
hej på er, vad tycker ni att jag skulle betala för ovan nämd spelare med en original pickup på (ortofon omb 10)

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/23 :  14:05:24  Show Profile Send divander a Private Message
En tusing kanske? En ganska bra men lite omodern spelare. En inte helt ovigtig sak är att den är väldigt enkel och snygg.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/06/23 :  14:17:13  Show Profile Send niklass a Private Message
ok hrmm tackar. e d mm/mc pickup, jag är hyfsat novis på vinylområdet om det inte gått fram ännu :)

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/23 :  14:33:52  Show Profile Send divander a Private Message
Det är en mm pickup. Det är en hyffsad budgetpickis men det går att byta till en betydligt bättre nål. Alla om-nålar passar i pickup-huset (om-10,20,30,40). Jag tycker att du lätt kan byta till en om-20 utan det blir overkill.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/06/23 :  15:08:08  Show Profile Send niklass a Private Message
ok tackar så mkt...

åker på att köpa en separat phono preamp då jag inte har ngn sådan i min stärkare... sneglar lite på nad:s pp-1 för 598, den passar mig rätt bra i pris iaf, finns det några andra i samma prisklass?

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/23 :  16:00:03  Show Profile Send divander a Private Message
Nästa steg är nog Pfo-Ject. Den kostar någon hundring till. pp-1:an är en ganska vettig budgetförstärkare. Den finns då och då begagnad för någon hundring mindre.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/06/23 :  16:14:33  Show Profile Send niklass a Private Message
jag såg ngn tysk variant oxå, vivanco eller ngt hette den hifi-punkten hade den, men de nvet man ju å andra sidan inte så mkt om.

jo jag kikade lite på pro-ject:en såg väl rätt så intressant ut, dom är ju onekligen lite större på vinyl än vad nad är.

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/23 :  17:48:13  Show Profile Send divander a Private Message
Nä NAD har väl inte prioriterat vinylen. Men det har kommit en efterföljare till PP-1:an. PP-2:an kostar knappt tusen och tar även mc. Men jag har ingen aning om hur den låter. Förmodligen inte sämre än PP-1:an.

Oops! I did it again
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000