HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kabeltjocklek
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/06/20 :  01:43:38  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Om det hade handlat om sizen på organet för att impa på brudarna så hade dom hellre valt en häst. Det är bara i porrfilmer som det ´handlar om storleken. Visa din stora kabel för en brud, så ska vi se om det impar. Snacka med henne istället utan att dra ned gylfen så kanske hon stannar kvar en stund

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/06/20 :  01:58:10  Show Profile Send Bravo a Private Message
Har inte detta flummat ur?

Bravo
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/06/20 :  01:59:47  Show Profile Send Aton a Private Message
Vad finns det för 1 mm² högtalarkablar? Jorma eller någon annan? Jag tycker det är vanligare med kraftigare dimensioner nuförtiden.
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/06/20 :  02:27:18  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Audiens Au 24 är 4 millimeter i ytterdiameter och jag tror knappast att dom är grövre än 1 mm2 per pol.
Mina No1. biwire är 2 mm2 i highdelen och 3 mm2 mm i bassdelen.
Och det blir inte bättre av att gå upp i area. Den är uppbyggd av flera klenare 1 mm2 ledare. Med som jag skrev tidigarel, grövre ledare är det bättre att gå ned i area i speciellt highregistret.
Med bra material (teflon) och mindre area per ledare och multicore så är det inte så känsligt att gå upp i sammanlagd area.
I singelwireutförande så använder jag 3x1 mm2. Alltså 3 mm2/pol.
En enkel ledare med 3 mm2 hade varit rena katastrofen för ljudbilden.
Oavsett om den hade varit multicore eller solidcore. Men speciellt med solidcore.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/06/20 :  12:17:31  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Jorma:

hahahaha!!!
du är rolig!

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000