HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Nätkabelprojekt/ bild finns men jag kan inte.....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/06/29 :  11:00:30  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Var hittade du Marinco-kontakterna?
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/07/12 :  12:58:55  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Hallå där!
"Nätkabelprojekt..... nu klar!!!!!!!!!!!!!!!!" står det.
Blev det någon skillnad nu då?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/07/12 :  13:53:37  Show Profile Send Xover a Private Message
Nätkabel och dess betydelse för ljudet ja vad skall man tro, en del ameri.. nä just lovat att inte nämna, iallafall en del säger att det har en positiv inverkan på ljudet hur och varför och vad är det som blir bättre.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/07/12 :  14:32:36  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ameri... Hrrrrm... Ja, jag vet inte riktigt hur det skulle kunna bli bättre, men en del säger att det blir bättre. Jag har inte testat.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/07/12 :  22:54:31  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Återkommer när jag hunnit lyssna ordentligt(lite för mycket annat just nu).

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/07/12 :  23:13:27  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Bilder tack
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/07/13 :  14:17:59  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Nu har jag lyssnat och jämfört med en vanlig nät kabel och bara bytt på cd-spelaren och haft den andra av dom nya nätkablarna på förstärkaren hela tiden, det är helt klart skillnad (mjukare, lugnare ljud, instrument och röster bättre åtskilda, mycket mer och bättre rumsinformation)och då har jag ett störskyddstrafo innan kablarna.
Jag har bara provat en annan nätkabel innan (JPC2.5)och hörde absolut ingen skillnad alls, den är skärmad och min egen helt utan skärm och jord.Jag är mycket nöjd med resultatet.Även om materialkostnaden blev närmare 700:- per kabel a` 2m.
Bilder ska jag fixa (måste låna digitalkamera av en kompis)

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/07/14 :  09:33:49  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Sedärja, vad bra!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/07/14 :  09:57:35  Show Profile Send Xover a Private Message
Bob Crump har gjort något inom nätkabelvärlden som kan vara intressant han är kompis med en känd ameri... (nä just det jag har lovat att inte nämna denne guru vid namn) men i alla fall kolla denna länk den kan leda till nått stort http://www.audioasylum.com/audio/cables/messages/7885.html
En länk till tweak shop http://www.tweakshop.com/index.html
undrar vad dom röker inte är det John Silver utan filter.:-)
Gräset är alltid grönare på andra sidan en tänkvärd devis ungefär som kungens "För Sverige i tiden" som någon gjorde om till "För Sverige när jag får tid".:-)

Edited by - Xover on 2003/07/14 10:05:52
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/07/22 :  21:31:08  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Fråga: Om det gör sådan skillnad med en annan nätkabel, tyder då inte
detta på att nätdelen är felkonstruerad på något sätt?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Parasite
Member

734 Posts

Posted - 2003/07/22 :  22:31:39  Show Profile Send Parasite a Private Message
Satt just och fundeleade villt på om nätkabeln i sig gör ett enda dugg mer än ser till att skydda lågnivå os mot eventuella störningar och liknande ifrån nätkabeln?????
Fattar inte alls hur det ens teoretisk skulle kunna göra den minsta skillnaden....

Det ska gå att tweaka, göra billigigare samt omtimera...måste ju gå ;P
http://w1.381.telia.com/~u38109144/
Go to Top of Page

Putteman
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/07/23 :  08:31:12  Show Profile Send Putteman a Private Message
Fy fasen vad härligt att följa en sån här diskussion igen. Undrade just hur många gånger det har diskuterats huruvida annan nätkabel gör skillnad eller inte. Det måste vara den stora frågan här i livet tror jag. Själv så tycker jag det är roligt att lyssna på musik! :-)

//Putteman
"Mannen som blev en gris..."
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/07/25 :  17:35:18  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Precis min mening!!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000