Projekt MONSTER SUB återkommer till veckan/efter midsommar med totalt 2200W matning och ytterligare ett element. Efter som Dahlberg hade så "mesiga" förstärkare så fick vi aldrig elementen att bottna vid spelning i fri luft, det var lite synd. Frekvensen som vi spelade var 18hz! och 300W in.
Mina personliga spekulationer om detta är att det kommer att bli helt j*vla sjuka subbar. Enligt MDS så ska dessa kunna vandra lite över 60mm så vi har en bit kvar innan det börjar plonka!
Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Kemppi: Det blir automatiskt så när man medelvärdesbildar (med exempelvis en kamera) över en period att det verkar som om man stannar i mittläget! Det är inget dissande av den anledningen
Innan jag spekulerar vidare så ska jag kolla upp vem som tillverkar dem och hur mycket de specar...
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
En så massa massa lär försämra verkningsgraden rätt märkvärt! Inte konstigt att utstyrningen inte blir maximal... Men jag återkommer mer mer kommentarer när jag har mer uppgifter om elementet...
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion