HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Äntligen dags för avslöjande!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

KC
t f ökenräv

447 Posts

Posted - 2003/06/15 :  12:01:27  Show Profile Send KC a Private Message
KC är nåt så tråkigt som mina initialer.

hal, HAL är för övrigt inget Kubrik hittade på utan författaren Arthur C. Clarke, så klart
För övrigt står det för "Heuristically programmed algorithmic computer", inte nåt med IBM att
göra. I börjar var IBM lite sura på "myten", men nu för tiden är de ganska stolta
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2003/06/15 :  12:09:43  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
Ja mitt namn kommer från en låt jag lyssnade på när jag blev medlem, Rammsteins underbara låt Wilderwein alltså.... Plus att jag använde det när jag spelade CS
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/06/15 :  12:16:32  Show Profile Send hal a Private Message
Tack KC !

Det finns ju lite myter kring den filmen.
Det finns väl ingen övre gräns för puberteten , terminator.
Ibland känns det som man är kvar där... På gott och ont.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/06/15 :  12:17:35  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Mitt nick är taget från ett amerikanskt slanglexikon. Tyckte att det lät kul, och visste att de flesta skulle inte ha en aning vad det egentligen betyder …
Associationer går från håll till håll, men det betyder helt enkelt återställare på svenska.

Jag är starkt emot att använda de för att bota eventuell baksmälla, men det låter coolt, tycker jag. Så nu vet ni det.

Stay cool!
Jukka

Edit: stavfel.

Edited by - pick-me-up on 2003/06/15 12:20:26
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/06/15 :  12:30:53  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Mitt namn kommer från den franska gentleman från Marseille som jag råkade lyssna på när jag skulle registrera mig. Det har alltså ingeting med pyramider att göra, som vissa tycks tro..

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/06/15 :  12:40:58  Show Profile Send mace a Private Message
M.A.C.E = Magnus Annika Carl Ebba = Hela vaniljen + Tårgasmärke

Roligare var det inte

Magnus

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/06/15 :  13:11:07  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Sladd:

Jag såg att du skrev något om att ditt smeknamn också var känt inom hästvärlden.
Sysslar du med trav? Låter intressant eftersom jag brukar spela en del på v65/75!
Är du en sån där som åker runt och får tips direkt från kuskarna eller hifi tar upp mest av din tid??
Jag är ju såklart i behov av heta tips inför onsdagens v65 så att jag kan få vinna pengar så jag kan uppgradera stereon!!!! hehehehe!

För övrigt är mitt nickname en blandning av min hobby och den sorts musik som jag mest lyssnar på! Det var väl ganska förutsägbart dock.....
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/06/15 :  13:20:29  Show Profile Send nin a Private Message
Tja, NIN kommer ju som sagt från Nine Inch Nails, en av mina absoluta favoritgrupper. Men, det har blivit mer. Har kallat mig för NIN på internet sedan 1996 och det har fastnat på mig. Det finns även dom som kallar mig för NIN i verkliga livet!
Använder NIN nicket på dom flesta ställen jag är (dvdforum.nu, minhembio.com, helgon.net, stevehoffman.tv, videoferox.nu, etc etc).
Är även ägare till www.nin.se, men har inte fixat någon hemsida än.

Så har jag ju sedan 4-5 år också en tatuering med NIN på höger underarm:

Så man kan väl kalla mig för NIN då!
Go to Top of Page

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2003/06/15 :  13:27:16  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message
Att jag kallas Tux härstammar från min tid som student, Som de flesta teknologer hade även vi det fabulösa plagget Overall, och i Halmstad skall man ha ett nick på ryggen. Eftersom jag på den tiden var _lite_ intresserad av datorer och linux, föll sig valet rätt naturligt på tux, som är den lille linuxpingvinen.

Och detta namnet har hängt med framförallt datorledes, men även i vissa kretsar har jag det som tilltalsnamn.

/Tux

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/06/15 :  13:46:45  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
ja.... det undrar ni va.

bandet heter fisksmisk(fråga inte varför)
ola som smeknamn för olof

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/06/15 :  14:09:05  Show Profile Send JMlab a Private Message
Om det är ngn som undrar var JMlab kommer ifrån är det märket på en fransk högtalare
som jag har en hel skur av
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/06/15 :  14:09:30  Show Profile Send hal a Private Message
Tatuering, skidåkare, fisksmisk. Ska kila iväg till en psykolog med det här...

Sladd är det inte dags att uppgradera sig till kabel.
Sladd förhåller sig till kabel som snören till tampar.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/06/15 :  14:10:20  Show Profile Send Snutten a Private Message
Mitt nickname kommer från en gång för många år sedan då jag för första gången skulle spela ett dataspel online. Kunde inte komma på ett namn så jag bara drog till med snutten.
Hal: måste säga att jag också gillar 2001-filmen skarpt. Så välgjord både tekniskt och i övrigt att man förvånas över att den är kom ut 1969.
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/06/15 :  14:33:12  Show Profile Send Nagref a Private Message
2001 är bra. Synd bara att efter att den har hetat 'Tvåtusenett - ett rymdäventyr' har döpts om på senare år till 'tjugohundraett - ett rymdäventyr'

Själv är mitt nick en konsekvens av den enkla caesar-kryptering som finns i mailprogra och som roterar alfabetet 13steg. Anders blir rot13-kodat naqref (som jag lyckades stava fel när jag skulle regga mig här så det blev nagref...). Anders betyder annorlunda på Holländska men är också en nordisk variant av Andreas som lär härstamma från hebreiskan och betyder tydligen - den manlige. Anders är mitt tilltalsnamn för de som undrade vart utläggningen skulle hamna.

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2003/06/15 :  14:58:11  Show Profile Send Kero a Private Message
Roligt att bli omnämnd som en av dessa med "kreativa" nicknamnes.

Mitt har en så krånglig historia så det är nog inte lönt att jag börjar gå in på det...

Edited by - Kero on 2003/06/15 14:59:19
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/06/15 :  15:00:53  Show Profile Send hal a Private Message
kero
Nu blev jag nyfiken.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/06/15 :  15:09:19  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Vilka stories!

Mitt nick är (som alla förstår) oxå mitt riktiga efternamn, vilket jag gifte till mig 1995 (i en lappkåta)... Min frus släktnamn kändes roligare än "Eriksson" och dessutom hette redan vår äldste son detta, varför det kändes naturligt att själv skaffa sig ett ovanligt efternamn. Släkten "Fridefors" (finns bara en) innehåller annars oroväckande mycket kyrkligt folk, själv är jag dock närmast att betrakta som agnostiker.
Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/06/15 :  15:37:35  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Mitt nick började jag använda hösten 1996 efter att ha varit nära att köra in i en älg som stod på vägen när jag provade min då nya cykel. Fick syn på den på kanske 15 meters håll, tvärbromsade cykeln. Eftersom jag inte var van vid SPD-pedaler på den tiden så gick det liksom inte att sätta ner några fötter, jag var tungen att ha fart... Men älgen var ju ivägen. Så jag skällde på den, vov-vov. Då småjoggade den iväg in i skogen och jag kunde fortsätta utan att ramla omkull.

Jag har varit ännu närmare råddjur. Ett som skuttade förbi framför cykeln skulle jag kunnat lugga i pälsen om jag sträckt mig efter det.
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/06/15 :  15:39:51  Show Profile Send hal a Private Message
Mr Älghund hade väl varit mer passande...

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/06/15 :  15:54:54  Show Profile Send Ayn a Private Message
Mr.Älg, haha

Jag har faktiskt också varit med om liknande! Hade cyklat till Helags och på tillbakavägen när jag cyklade på grusvägen ner mot Ljungdalen rundade jag en krök, och där stod plötsligt en älg! Fick bromsa hårt för att inte hamna i riskzonen. Älgen tittade lite förbryllat på mig och lunkade sen makligt in i skogen, kanske tänkandes "Konstiga saker, de där människorna"...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

x2000
Member

411 Posts

Posted - 2003/06/15 :  16:14:12  Show Profile Send x2000 a Private Message
hi

kärleken till ett visst svenskt tåg
har alltid varit intresserad av tåg och järnväg
kanske inte så konstigt eftersom både min far och farfar har arbetat på SJ
ville bli lokförare som ung, men blev lärare istället, kaske i ett annat liv...
hedersomnämnande till Neon Park ... trodde det bara var jag som lyssnade på Little Feat

Mvh
Thomas
Go to Top of Page

flintan
Member

663 Posts

Posted - 2003/06/15 :  16:48:36  Show Profile Send flintan a Private Message
Tjo, jag heter Linus och då brukar man ofta bli kallad för Lintan. Sen när håret började falla av skallen så var det någon som sa Flintan istället?
Det är väl inte så vedertaget men jag tror att jag använde det första gången när jag skulle registrera mig på Tradera, eller om det var QXL, för några år sen.
Så kul var det med det.

/
Flintan
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2003/06/15 :  17:00:33  Show Profile Send Flint a Private Message
flintan. Vi har en del gemensamt. Toppen så att säga. Toppen på knoppen. Glest.

Edited by - Flint on 2003/06/15 18:12:08
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/06/15 :  17:21:13  Show Profile Send hal a Private Message
Ja, det är väl kul när man har gemensamma intressen...

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2003/06/15 :  17:59:23  Show Profile Send weezer a Private Message
Mitt handle/nick började användas när jag för första gången gav mig ut på IRC, runt 1994-95. Weezer dök upp i huvudet, måhända att man kan tro att jag gillar gruppen men så är icke fallet.

Hade jag fått en spänn för varje gång någon frågat mig det under min iRC-tid hade jag varit rik nu...
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000