HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Äntligen dags för avslöjande!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/06/15 :  00:17:52  Show Profile Send hal a Private Message
Vad har ni fått era nicknames ifrån ?
Vad har föranlett era kreativa namn ?
nop, kero, krang, nemo, geber,stargazer och alla ni andra med suspekta namn fram med det nu.
OK, jag börjar väl då:
HAL, superdatorn i Stanley Kubricks film år 2001 som tog livet av besättningsmedlemmarna och försökte ta över rymdskeppet själv.
Kubrick sägs härlett namnet från IBM, han flyttade bokstäverna ett steg. Som ni förstår en av mina favoritfilmer, numera en klassiker kom 1968. Öppnar starkt med musiken ur "also sprach zarahtrusta".
Hobbe hämtat från favo-serien kalle och hobbe. Har även gett namn åt vår katt.
Antar att de flesta namnen naturligtvis här går att härleda till Hifi.
Tärningen är kastad!

Veckans skiva, här !

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2003/06/15 :  00:27:38  Show Profile Send Adagio a Private Message
Kubrick är visuell gud. Såg hela serien med filmer när den gick på tv samt dokumentärerna om hans filmskapande.
Svar: Lyssnade helt enkelt mycket på Beethovens pianosonater (Adagios) när jag blev medlem, jag är periodare när det gäller inriktning på musik. Just nu är jag mellan perioder, då brukar det bli lite nyförvärv.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Edited by - Adagio on 2003/06/15 00:28:35
Go to Top of Page

misterx28
Member

86 Posts

Posted - 2003/06/15 :  00:33:25  Show Profile Send misterx28 a Private Message
Jag som är ny här ska väl kanske egentligen inte lägga mig i denna tråd, men nu gör jag det lite diskret ändå. Jag fick namnet ifrån en hotmail registrering, där jag ville ha ett så diskret namn som möjligt. Att det var på engelska jag valde förvånar mig än. 28 är bara tillagt eftersom misterx var upptaget. Det var en mycket tråkig inspirationskälla, jag vet..
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2003/06/15 :  00:37:32  Show Profile Send arcam a Private Message
När jag registrerade mig hade jag en cd-spelare som hette
Arcam CD72T
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/06/15 :  00:41:28  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Mitt nick har inte mycket med HIFI att göra,kanske lite då. det har med ett av mina andra intressen att göra som iofs oxå handlar om musik. en musik som kom ungefär när det räknades med att man skulle tillverka sina egna graververk. och man använde rör i förstärkare för att det var billigt.

rockabilly, hillbilly, swing, jazz, blues, rythm'n'blues mm
real music for real people as they say.
och då tillkommer kläder, möbler, bilar mm

så hepcat är ett smeknamn på en rockabilly eller juvenile delinquent som de kallades för. jag har alltså valt detta nicket för att rockabilly livsstilen är mitt primära intresse.

www.selleri.de
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/06/15 :  00:51:51  Show Profile Send hal a Private Message
3 av 4 hittills har med musik eller hifi att göra. Det här blir intressant.

Jag kunde haft vincent som nickname arcam...

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

marcus
Ej medlem längre

344 Posts

Posted - 2003/06/15 :  01:04:07  Show Profile Send marcus a Private Message
Jadu..
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/06/15 :  01:09:39  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Mitt nick talar väl för sig själv...

Nej jag är ingen wannabehacker, namnet bara dök upp i skallen när jag skulle registrera mig.

Edited by - Kevin Mitnick on 2003/06/15 01:11:35
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/06/15 :  01:12:30  Show Profile Send f95toli a Private Message
Gammalt inloggningsnamn på ett unix-system som jag inte använt på några år, fördelen med det är att det är så ovanligt att jag kan använda samma namn lite överallt utan att det är upptaget. Folk som känner mig kan också se att det är jag (om det är bra eller dåligt beror väl på sammanhanget )

Riktigt tråkigt jag vet...
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/06/15 :  01:12:56  Show Profile Send Bravo a Private Message
Mitt datanamn en gång när jag läste sådant Xerxes Bravo, därefter har det blivit mitt alias.

Bravo
Go to Top of Page

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/06/15 :  01:16:58  Show Profile Send Brosk a Private Message
Jag har en axel som knastrar som en kaffekvarn....???
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/06/15 :  01:26:18  Show Profile Send Roq a Private Message
Mitt "kodnamn" i lumpen, bygger på efternamnet...
Go to Top of Page

Andreas GBG
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/06/15 :  01:51:55  Show Profile Send Andreas GBG a Private Message
Gissa!
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/06/15 :  01:53:26  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Mitt namn kommer ifrån musikens värld också. Neon Park hette han som designade de flesta av Little Feats skivomslag.
Mvh

Go to Top of Page

imaster
Member

152 Posts

Posted - 2003/06/15 :  02:11:55  Show Profile  Visit imaster's Homepage Send imaster a Private Message
När jag var omkring 12 år gammal började jag använda internet under namnet Airwolf (ni vet, den där helikoptern) men det var alltid upptaget överallt så jag hittade på ett eget, i-master - och jag har ingen aning om vad det kom ifrån men det har hängt i omkring fem år iaf - som sen blev imaster för att jag är för lat för att skriva -...

...Amidst falling leaves, I have found my beloved...
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/06/15 :  06:14:58  Show Profile Send Ayn a Private Message
Om jag hade fått en spänn för varje gång nån frågat mig på IRC om jag gillar Ayn Rand och hennes filososi, så...skulle jag väl egentligen inte vara så fasligt rik, men en bit på väg iaf

Var ganska TV-spelstokig när det begav sig, och Ayn är ett namn på en karaktär i ett rollspel till Sega MegaDrive.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2003/06/15 :  08:51:36  Show Profile Send aaight a Private Message
Ali G, aaight. respect
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2003/06/15 :  08:53:12  Show Profile Send Flint a Private Message
Nästan skallig. Mycket praktiskt.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/06/15 :  09:21:13  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Konfirmationsläger, 14 år, smeknamnet kom från ingenstans men häftade fast som klister. har kommit för att stanna, sedan länge det enda namnet i både hästvärlden, hifivärlden och den "vanliga (!) världen.

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/06/15 :  09:24:45  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Kentkreitler var den andre att få en egen promodel-skida. Den skidan är fortfarande bland de snyggaste som gjorts. Dessutom är han rent otäckt bra på att åka skidor.

Almost cut my hair
Go to Top of Page

hanis
Member

163 Posts

Posted - 2003/06/15 :  09:35:05  Show Profile Send hanis a Private Message
quote:
Kentkreitler var den andre att få en egen promodel-skida. Den skidan är fortfarande bland de snyggaste som gjorts. Dessutom är han rent otäckt bra på att åka skidor.

Då var det som jag misstänkte!
Bara att hålla med en grym skidåkare!

kan väl passa på att skriva om mitt nick, hanis så tråkigt som det låter bara en del av mitt efternamn.

edit:stavfel

Edited by - hanis on 2003/06/15 15:45:57
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/06/15 :  10:43:12  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Ööh
Jo jag heter Johan_Björklund.............
Fast utan _

Fast det lilla tillägget Ormen är klockrent.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/06/15 :  10:47:27  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Sladd: Där ser man, jag trodde ditt nick hade något att göra men kablarna till hifianläggningen eller kanske har det det

Nåväl mitt nick är riktigt slumpartat. 1995 när jag fick min första dator så skulle jag ju självklart ut på nätet. Första gången en kille hjälpte mig ut på mIRC så skulle jag ju ha ett nick där. Merkurius var det första jag kom på. Fråga mig inte varför, jag är inte alls intresserad av det där med rymden och dylikt. Jag gillar ju för böveln inte ens sol och värme (för er som inte visste så ligger planeten Merkurius närmast solen), denna jävla allergi, jag blir galen!!!!!!!

Nicket har helt enkelt bara hängt kvar sedan dess.
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/06/15 :  11:23:28  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Tja!

Majjen03 = Syftar givetvis på ett av mina yrken, 03 för det året som nu är! Nobody,somebody etc! Var upptaget! :-)
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/06/15 :  11:25:51  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Namnet är inspirerat från mina första idoler icohmed skivan you can´t stop rock´n roll och senare på stay hugry då s.m.f blev låt. Sen har jag vart dem trogen och alltid använt s.m.f på nätet. Används sällan irl. Då är det Johan som gäller. Men barndomsidolerna hänger med och oavsett vad recesenterna säger så är dom kungar både live och på skiva.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/06/15 :  11:42:34  Show Profile Send Terminator a Private Message
Skulle registrera mig på minhembio.com och behövde ett namn med filmanknytning - tyckte jag iallafall - och då blev det Terminator. Smidigt att ha samma namn här men jag ångrar valet av namn, känns lagom pubertalt .

I'll be back.
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000