HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 förstärkeri till Snell
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2003/06/14 :  01:19:23  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Tjo folk!

Jag går lite smått i tankarna på att uppgradera förstärkeriet här hemma. Så, vad för förstärkeri ska jag testa med tycker ni?

Högtalarna som ska drivas är Snell E.5 MkII

http://www.snellacoustics.com/e5.htm <- där finns länk.

Några tips?

Kanske ska nämna att jag kör en kombination mellan NAD 116 och NAD 216 för tillfället...

lyssna först, bedöm sedan.

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/06/14 :  01:53:52  Show Profile Send Snutten a Private Message
Tips är ganska värdelöst, du måste testa själv! Men jag tror de mår bra av ganska effektstarka grejer. Lycka till!
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2003/06/14 :  02:01:58  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Japps, menar givetvis tips på vad jag ska lyssna på

Jag har själv inte så himla stor pejl på hifi och sådant. Man kan väl säga att jag ganska nyligt blivit intresserad. När jag inhandlade mina saker så tyckte man nästan att NAD var bäst i hela världen Och ja, jag vet inte om jag tycker så fortfarande. Kan väl tänkas att nad ger väldans massa effekt för pengarna vilket jag inte har haft skäl att ångra... Testade förresten häromdagen med en Rotel RX-845 och den orkade inte alls med när man drog på lite volym, det lär förjävligt helt enkelt.

Så tips på effektstarka förstärkare, antingen integrerade (med pre-out, gillar å ha en sub ) Eller försteg/slutsteg combo.
Givetvis i rimlig prisnivå... ännu är jag inte stormrik

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/06/14 :  10:22:31  Show Profile Send Snutten a Private Message
Ok ange vilken prisnivå du tänkt dig?
Eftersom du har så pass bra högtalare skulle jag inte lägga mig på en låg nivå utan minst satsa på tex en Roksan Caspian (12500 ny) eller ngt begagnat för att få ned priset.
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/06/14 :  10:52:56  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Min rekomendation är Edison 60 om du klarar dej utan fjärrkontroll det är en rördriven sak med 2x30w uteffekt den låter kanon,men den har bara 3st.linjeingångar.
Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000