HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Knäckande...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2003/06/13 :  20:16:04  Show Profile Send Jazz a Private Message
Jag har haft lite problem vibrationer och biljud i min stereo stapel ett tag.
Jag har kosta på mig en skaplig bänk,lite olika varianter av apparat fötter men inget har hjälpt helt:(
Till saken hör att jag just nu håller på att göra o mitt ljud rum lite så jag har packat ut stereon.
Men idag kunde jag inte låta bli att köpa en ny skiva å då vill man ju gjärna spela den.
Sakt och gjort in med ett gammalt rangligt bord upp med stereon( i en enda trave med endast orginal fötterna på) kopplar in allt å slår mig ner, sätter igång skiva och det är TYST!!!
Där hade man kunnat spara många tusen lappar...
Men jag kommer ivarje fall att plocka in alla prylarna för jag skulle aldrig kunna erkänna för mina polare att ett gammalt bord var bättre. Notera att dom inte är inbitna fanatiker av väljud...

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/06/13 :  22:28:28  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
Gammalt är bäst ;)

jag kan inget!
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/06/13 :  23:30:24  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Sen har du ju alltid alternativet att snickra något eget, behöver inte bli så dyrt heller.
Under medlemarnas system finns ett exempel på en bänk som jag byggde i ek med hyllplan förstärkta med fyrkantsprofil i stål. Klart bättre än min gamla solid tech bänk och nu när jag vant mig så även snyggare

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever

Edited by - s.m.f on 2003/06/13 23:30:41
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000