HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Cambridge Audio 500-duo
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/06/13 :  16:11:02  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Vore kul att höra lite åsikter, från er som äger en A500, D500 eller bägge, om dessa apparater. Är de så bra som många skriver/påstår, står man ut med budget-stuket, eller finns det givna alternativ för de 2500:- Hifi Klubben vill ha?

quote:
But the truth is, equipment doesn't have to be plain or expensive to sound good. (GoodSound! Archives)

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/06/13 :  16:49:44  Show Profile Send Gebex a Private Message
För det priset så är de underbara apparater.
Go to Top of Page

HasseBasse
Starting Member

46 Posts

Posted - 2003/06/13 :  17:33:55  Show Profile Send HasseBasse a Private Message
Jag har haft CD-spelaren hemma för lyssning ett par dar och jag är inte speciellt imponerad.
Jämfört med min DVD-spelare för dubbla priset som även klarar DVD-A och SACD så står den sig slätt...

Iallafall hemma hos mig...

/Hasse

Nää, dra mig baklänges på en liten kärra!!!
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/06/13 :  17:50:37  Show Profile Send Hotspur a Private Message
quote:
Jämfört med min DVD-spelare för dubbla priset som även klarar DVD-A och SACD så står den sig slätt...


Detta var en intressant synpunkt. Jag har själv en Sony DVP-NS700V SACD/DVD-spelare och borde alltså jämföra denna noga med D500SE innan jag slår till? Tur det finns öppet köp annars...
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/06/13 :  20:51:28  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Cambridges förstärkare är ju ett bra lågprisalternativ men CD-spelarna håller ingen vidare kvalité. Det är väldigt plastigt.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/06/13 :  20:53:15  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Kan ju tillägga att jag har en D500SE själv.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/06/13 :  20:56:13  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
sten
jaja, plastigt, det är väl ljudet som spelar roll?
hur låter den?

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/06/13 :  21:02:36  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Den låter OK, men mekaniken strular samt att den har lite problem med att läsa brända skivor.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/06/13 :  22:15:03  Show Profile Send Jadde a Private Message
Kolla 2:a hand. Har själv köpt en A.Analogue Puccini samt Alchemist Nexus CD för 6000kr. Lite roligare än Cambridge och NAD Fast om du vill ha nytt så är nog Cambridge ett mkt bra val.


Edited by - Jadde on 2003/06/13 22:25:27
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/06/13 :  22:17:56  Show Profile Send Larsho a Private Message
Sten

Måste vara ditt ex. som är problem med, har själv haft
D500SE och det var inga problem med brända skivor, non so ever

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död

Edited by - Larsho on 2003/06/13 22:18:45
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/06/14 :  00:25:16  Show Profile Send Sudden a Private Message
Håller med föregående talare, har en D500SE nu och den har inga som helst problem att läsa brända skivor. Inget strul med någonting faktiskt. Och jag menar vad låter bättre (nytt) för 2500??
Inget skulle jag säga, jag är nog påväg att slänga ut min H/K 670 för en A500. Men det skall lyssnas innan
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/06/14 :  09:10:06  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Det kanske är så att det är mitt exemplar det är fel på. Dessutom lossnade plastbiten framför displayen redan efter ett par veckor.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2003/06/14 :  12:56:56  Show Profile Send millenniumking a Private Message
För 2500 kr hittar du nog inget bättre!

Jag har själv en D500SE och den har aldrig krånglat med brända skivor, den läser allt helt friktionsfritt! Jag är dessutom mycket nöjd med ljudet, och det är ju en fördel...

Du får lägga på några tusenlappar förr att hitta någon större förbättring anser jag.
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2003/06/14 :  12:58:41  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Har förresten själv också funderat på en liknande Cambridge kombination, just nu kör jag med H/K 670. Jag vet dock inte om Cambridge-förstärkaren klarar tungdrivna högtalare (vilket jag tycker H/K:n gör bra)?
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2003/06/14 :  22:41:57  Show Profile Send dax a Private Message
Cambridge's nuvarande modeller är nog ett kap på Hifi-klubben. De har ju prissänkt när de tog över agenturen, men något säger mig att när nästa modell kommer så är priserna ungefär enligt tidigare butiker prislista.

Det var inte meningen som någon kritik mot Hifi-klubben, utan bara min åsikt att Cambridge är ett kap för tillfället!

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2003/06/15 :  15:38:46  Show Profile Send millenniumking a Private Message
en försiktig gissning är nog att priserna justeras uppåt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000