HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 När kommer uppgraderingen till Advantage S1?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/06/12 :  12:42:37  Show Profile Send Gebex a Private Message
Under ett par (numera ganska många) månader så har det sagts att Advantage S1 kommer att kunna uppgraderas till att klara av SACD DVD-A och DVD-V. Är det någon som vet när denna uppgraderng kommer?

Jag har tidigare försökt få informationen av HiFi-konsult men de verkade inte veta när den skulle komma. Bladelius har tydligen så mycket att göra (förhoppningsvis med att testa uppgraderingen) att de inte svarar på mail.

Är det någon som vet något???

AA
Member

131 Posts

Posted - 2003/06/12 :  12:51:40  Show Profile Send AA a Private Message
Jag undrar det samma.
Jag beställde en standard S1:a i januari och den har inte kommit ännu. En komponent till volymen som saknas.
Just sitter jag med Hifi Centers (Malmö) demoex och det har jag gjort i typ 4 månader.

Nån som sitter inne på riktig fakta vad som händer?

/AA

Genväg till välljud? - Köp en Ducati!

Edited by - AA on 2003/06/12 12:53:06
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/06/14 :  14:17:52  Show Profile Send Gebex a Private Message
Jag har nu fått indirekta uppgifter som tyder på att uppgraderingen till S1 kommer att vara klar under tidig höst .
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/06/14 :  16:40:27  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Direkta fakta är följande:

Först kommer nya multi-S1:an. Därefter finns uppgradering att köpa till de vanliga S1:orna.

Exakt när nya S1 kommer vet inte ens Bladelius själv. Man har ett datum, ett löfte, en planering.... men sedan händer det något, någon kör i diket och hamnar på sjukhus och den gubben hade hand om just de komponenterna som skulle in i S1...

Eller som nu med den nya instegsmodellen i Advantagelinjen, den integrerade efterträdaren till Amplifix för ca 20 000:-

Allt klart sedan ganska länge, kort, delar, lådor, provspelad, felsökt.... för inte så länge sedan så fick entrepenören som tillverkar chassiet hjärtinfarkt... kan vi sälja "nakna" så länge, alltså utan kläder ?

Liten tillverkare, allt made in Sweden, vi är ett enda stort väntrum i detta landet. Om ett år när prylarna kommer till USA och övriga världen så finns de i lager och vi (hemmamarknaden) har fått upptäcka eventuella småfel, väntat på maskiner som skulle kommit i Maj men kommer i Juni - oj - semester, jag menar efter semestern, alltså Augusti...

Det finns både för- och nackdelar med att ha en inhemsk high end-tillverkare....

men bra brukar det bli. Sanoj var här för några timmar sedan. Vi funderar på att bygga ett altare till Grendels ära, jisses sicket sväng!!! Avgrundsbas, silkesdiskant, betong-3-D, skyhög rysfaktor.

Köp Grendel så länge!

AA:

Skicka mig ett PM så får vi fundera ut något för dig.

mvh

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2003/06/14 :  21:01:06  Show Profile Send nl a Private Message
Hej Sladd

Klart att ni kan sälja nakna grejor. Vad ska annars en DIY-putte göra regniga sommardagar än att fila på ett snyggt chassie
Finns det inte någon som har sagt att det är skitsamma hur det ser ut bara det låter bra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000