HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 radiohead
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/06/11 :  15:16:17  Show Profile Send ekman a Private Message
vad tycker ni om hail to the thief då? =)

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2003/06/11 :  15:50:34  Show Profile Send Gabe a Private Message
Jag vidhåller - den är lite tråkig även om jag välkomnar återgången till mer "normala" låtar. I varje fall efter Radioheads mått!Det är ingen ny OK Computer eller the Bends. De två sista spåren är egentligen enda gången mina nackhår reser sig. Radiohead kan bättre!
Har f ö bara hört den nedladdade "tjuvstartsversionen" och undrar om den är identisk med den officiella CD:n? Ryktet sa ju att nätversionen var en råmix. Stämmer det?
Undrar
Gabe
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/06/11 :  16:07:34  Show Profile Send ekman a Private Message
jag har inte hört nätversionen men tråkig vet jag inte? det finns flera stycken riktigt bra låtar på skivan =)
speciellt i will är ju helt underbar men även there there drunken punchup at a wedding och sail to the moon är ju riktigt bra

håller med om att det inte är en ny OK men OK är också världshistoriens bästa skiva =) tycker förresten det är bra att RH inte stannar och kör samma sorts musik hela tiden utan att dom försöker gå åt nåt håll iaf
Go to Top of Page

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/06/13 :  22:55:46  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
<------måste ladda hem!

jag kan inget!
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/06/14 :  01:41:47  Show Profile Send ekman a Private Message
glöm inte låten we suck young blood =)
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/06/16 :  17:02:08  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Spår 2,3 och 5 är bra. spår 12 är rätt cool med den distade basengången.
Men annars är mycket inte alls bra, dåliga melodier. Ett element som levt kvar sedan äventyren och exprimenten dom gjorde på KID A och Amnesiac. Jag tycker nog att Amnesiac är något bättre än hail to the thief. Där finns trots allt några riktigt bra låtar på de skivorna också, men sedan finns där också låtar som är så usla att jag inte fattar hur dom lyckats göra skiten??
Ta mig tillbaka till mästerverket OK computer........
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000