HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Radioheads nya
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/06/04 :  15:56:59  Show Profile Send Jadde a Private Message
Är nog beredd att ge den en fyra av fem.



1. 2+2=5 - 3:19
2. Sit Down. Stand Up - 4:19
3. Sail to the Moon - 4:18
4. Backdrifts - 5:22
5. Go to Sleep - 3:21
6. Where I End and You Begin - 4:29
7. We Suck Young Blood - 4:56
8. The Gloaming - 3:32
9. There There - 5:23
10. I Will - 1:59
11. A Punchup at a Wedding - 4:57
12. Myxomatosis - 3:52
13. Scatterbrain - 3:21
14. A Wolf at the Door - 3:21

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2003/06/04 :  17:02:41  Show Profile Send Gabe a Private Message
Jag stannar vid en trea av fem möjliga. Både The Bends och OK Computer är överlägset bättre. Prettovarningen kvarstår även om den här är betydligt mer lättlyssnad (efter Radioheads mått mätt)
och njutbar än t ex amnesiac som är ett sömnpiller av guds nåde.
Dom kan bättre!
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/06/04 :  22:56:58  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Gabe, Amnesiac är ruskigt bra bara så du vet! Det vore politiskt självmord att gå tillbaka till den gamla stilen. Nu har jag inte lyssnat på den nya så jag kan inte uttala mig ännu, men snart!

Almost cut my hair
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/06/05 :  10:40:40  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Jag får hålla med kentkreitler, amnesiac är grym, kid a är inte lika bra, den nya är också den väldigt bra. Det gamla är inte lika roligt.

Jag har rätt och alla andra har fel

/Jonas

Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2003/06/10 :  09:47:34  Show Profile Send Gabe a Private Message
För er som har ett "köpex" av nya Radiohead: Skiljer sig den på något sätt från den version man kunde ladda ner via kazaa för några veckor sedan? Det ryktades att mixen var halvfärdig och att den skulle finslipas lite till dagen D.

Gabe
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/06/12 :  02:29:16  Show Profile Send ekman a Private Message
alla RH plattor e grymma på olika sätt och dom är alla mkt olika varandra också =)

nya skivan får en 4:a av 5 den e riktigt bra men ingen OK computer ska dock bli kul att se hur mkt plattan växer sen när jag lyssnat mer på den, det brukar krävas för RHs skivor
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/06/12 :  08:13:07  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Där har du helt rätt ekman! Det kan nästan jämföras med inspelning av högtalare, de bara växer och mer detaljer kommer flygande.

Almost cut my hair
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/06/13 :  03:31:27  Show Profile Send ekman a Private Message
precis =) kom idag fram till att we suck young blood e riktigt bra =)
Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2003/06/16 :  21:12:11  Show Profile Send escape a Private Message
Jag hörde RH på hultsfredsfestivalen och det var en tragisk upplevelse. Vilket sömnpiller!
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/06/16 :  22:15:52  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Så här ÄR DET:

Radioheads nya : 4 av 10.
Amnesiac: 7 av 10.
KID A: 5 av 10.
OK COMPUTER: 10 av 10.
the bends: 5 av 10. street spirit och fake plastic trees är ju faktiskt dom enda riktigt bra låtarna. ljusår bättre än resten av låtarna på the bends.
1:a skivan har jag inte ens, men har hört den ett fåtal gånger och blev inte imponerad.
Sumering: Jag tror aldrig att radiohead kommer göra en lika bra skiva som OK igen, dom får gärna skapa något nytt, men tyvärr han det mest blivit exprimenterande och dåligt med starka låtar och slagkraftiga melodier som på OK och viss mån amnesiac och the bends....
Men att dom är några av de bättre engelska banden någonsin är ändå ett faktum.
Jag vet, jag är kräsen.....
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000