HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Pioneer PD-75 & PD-77
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/06/10 :  00:57:13  Show Profile Send KennethS a Private Message
Halloj!

Är lite nyfiken på dessa äldre spelare som man idag kan få för en vettig penning.Hur står dom sej idag och i så fall mot hur pass bra cd-spelare av dagens standard?. Har nämligen funderingar på att kanske slänga ut en 2000-3000kr på en beggad spelare!

Hoppas på svar!

/Kenneth

Trött på folk utan vett

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/06/12 :  11:05:23  Show Profile Send KennethS a Private Message
Ingen intresserad av att svara?Hmmm...

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2003/06/12 :  12:11:07  Show Profile Send drkim a Private Message
KennethS!
Jag har ingen erfarenhet av just Pioneer (förutom en gammal stableplatter maskin PD8700, som jag inte gillade).

Jag har däremot haft stora problem med att matcha mitt system med rätt Cd-spelare - jag har haft följande modeller under ca 6 månader: Rotel RCD 971 HDCD (ca 7.500Kr, funkade riktigt bra men sen kom uppgraderingstankarna..), Thule CD 150B (ca 8.500 Kr) , S.A.T Cdfix (ca 16.500Kr), Densen Beat 400 (Ca 15.000 Kr utan fjärr), Denon DCD 1550 AR (ca 5.000 Kr) och så en hemlånad Denon S10 MK II (ca 16.000 Kr). Av dessa funkade de båda Denon spelarna och Cdfixen bäst, mest prisvärd är utan tvekan 1550 AR.

Jag hade under en tre års period på 90 talet en Yamaha 1060 som såldes i ett svagt ögonblick, jag införskaffade i vintras en lätt begagnad sådan och det kändes som att komma hem igen, denna såldes dock då jag skulle köpa Densen spelaren, Densen funkade dock inte alls i mitt system - den såldes därför.

Jag har precis fått hem min Yamaha CDX 1060 nr 3. Denna har alla egenskaper som de ovanstående har men nästan ingen svaghet, den låter otroligt musikaliskt, klar och ren med en mycket bra basåtergivning. Själva konstruktionen är trevlig 11 kg, koppar skärmad invändigt, sorbothan fötter som kan göras om till spikes, variabel och fast utgång - dessutom så betalar sig Yamahas strikta design, trots att spelaren kom ut 1993/94 så känns designen klart modern.

Så jag kan inte se några problem med att köpa en lite äldre kvalitets spelare, jag är numera mycket nöjd..

Men som alltid - finns möjligheten att lyssna innan köp? Gör det..

MVH
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

Mats F
Starting Member

17 Posts

Posted - 2003/06/12 :  12:26:20  Show Profile Send Mats F a Private Message
Kolla in denna gamla tråd:
http://www.hififorum.nu/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=10345&SearchTerms=pd,75

Mats
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/06/12 :  20:33:37  Show Profile Send KennethS a Private Message
Ahh..Tack för hjälpen killar! Vart lite imponerad av utseendet på spelaren nämligen..Har haft en Denon DCD 1550AR för ett par år sen och jag var nöjd med den, förutom att det vart lite ljust ljud i min anläggning. Sitter med en Pioneer DVD DV-525 som transport och Denon DA-500 DAC idag och tycker att det går iaf att lyssna på. Men det får väl duga tills vidare. Ska nämligen mot hösten göra ett försök att skaffa en begad Nad S300..

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/06/13 :  04:18:34  Show Profile Send Bravo a Private Message
Jag blir faktiskt nyfiken på att prova min gamla undanställda PD-75 och höra hur den står sig mot modernare spelare. Transportdelen kan ju vara intressant om inte annat, med sin skivspelarliknande lösning.

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000